دشمنان با رواج بدحجابی عظمت قم را هدف گرفته‌اند
کد خبر: 3825162
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
امام جمعه قم:

دشمنان با رواج بدحجابی عظمت قم را هدف گرفته‌اند

گروه اجتماعی ــ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بر لزوم پاسداشت جایگاه و شأن قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) به خصوص در موضوع حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: دشمنان با رواج بدحجابی عظمت قم را هدف گرفته‌اند.

دشمنان با رواج بدحجابی عظمت قم را هدف گرفته‌اندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، امروز، 16 تیرماه در دومین همایش عفاف و حجاب استان قم که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 51 سوره آل‌عمران از انحرافات قوم یهود پرده بر‌می‌دارد.
 
وی افزود: خداوند در این آیات قوم یهود را که از منحرفان کهنه‌کار تاریخ هستند فاسد و مفسد معرفی کرده که فسادشان را به دیگران منتقل می‌کردند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: این قوم که نافرمانترین قوم تاریخ بودند در زمان حضرت عیسی(ع) نیز به شرارت‌های خود ادامه دادند و حضرت نیز چنین فضایی را درک کردند.
 
وی گفت: یهودی‌خصال‌ها شاید یهودی نباشند اما مثل آنها رفتار می‌کنند؛ افرادی نیز هستند که از ظهور و منتظر بودن دم می‌زنند اما زمانی که می‌بینند در حکومت و منش مهدوی خوی اشرافی جایی ندارد بر روی حضرت هم شمشیر می‌کشند.
 
سعیدی تصریح کرد: از همین روی بود که حضرت عیسی(ع) نیز فراخوانی را برای حضور افرادی که آمادگی دریافت مباحث توحیدی دارند صادر کرد و همین جا بود که حواریون گرد حضرت گردآمدند؛ حواریون کسانی بودند که پاک شده بودند و مردم را نیز به پاکی دعوت می‌کردند.
 
وی گفت: حضرت عیسی(ع) از حواریون مأموریت‌های اساسی و کلیدی در مسیر هدایت مردم می‌خواستند؛ این گروه اسوه و انصاری بودند که باید دین خدا را یاری کنند؛ این انصار بودند در هر دوره‌ای قابل بررسی است.
 
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در وجوه مختلف بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر قطعاً بدون کادرسازی محقق نمی‌شود؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب از جامعه انقلابی مطالبه کرده‌اند که قیام کرده و امر به‌ معروف و نهی از منکر کنید، ادامه همان کاری است که پیامبر اکرم(ص) از یاران و صحابه خودشان داشتند.
 
سعیدی در ادامه به اهمیت رهنودهای رهبری در زمینه صیانت از ارزش‌ها و شرایط فرهنگی قم بیان کرد: ایشان از همان ابتدای دوران رهبری به مسئله توطئه فرهنگی دشمن توجه داشت و این روند در این سال‌ها شتابنده بوده است؛ هدف دشمن آن است که شکوه و عزت را از اسلام بگیرد.
 
وی گفت: پیروزی‌هایی که در دوران دفاع مقدس به‌دست آوردیم مرهون پیروی از ولی‌فقیه بود و همین ولی‌فقیه ما را امر کرده است که در این دوران نسبت به ترویج فساد و فحشا مقاومت کنیم؛ عده‌ای نفوذی بوده و برخی هم از این جریان منحرف غرب خبر ندارند و به اسم آزادی می‌خواهند آزاد باشند، امروز هم مسیر انحراف را در کشورهای مختلف منطقه شاهد هستیم.
 
سعیدی در ادامه با اشاره به هوشیاری عمیق نسبت به توطئه دشمن بیان کرد: حجاب و عفاف از جمله مهمترین جایگاه‌هایی است که دشمن برای دست یازیدن به آن هجمه می‌کنند.
 
وی با ذکر این مطلب که قم شهر اهل بیت(ع) است و خود قمی‌ها نیز باید آن را از مسایلی چون فساد و بی حجابی و...  پاکسازی کنند، گفت: نباید تصور کرد که چون احادیث فراوانی نسبت به تقدس خاک قم بیان شده، این  مسئله تضمین شده و همیشگی است بلکه این روند تا زمانی است که مردم قم تلاش کنند تا این مسایل در شهر رخ ندهد.
 
وی اظهار کرد: درست است که امروز بیش از صد کشور جهان در قم دانشجو و طلبه دارند اما باید بدانیم که دشمن در پی گرفتن این عظمت از شهر قم است؛ همچنین درست است که در روایات آمده محبان و شیعیان واقعی اهل‌بیت(ع) کسانی هستند که حاضرند جان و مال خود را درراه اسلام فدا کنند، ولی باید بدانیم که همه این شرایط در حالی است که شان این شهر را نگه داریم.
 
سعیدی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که کعبه جایگاه امن الهی و مقدس‌ترین مکان است اما حضور مفسدان باعث شد که این قداست خدشه‌دار شده و به بتخانه مبدل شود؛ اما پیامبر(ص) و امام علی(ع) و مسلمانان دوباره قداست و عظمت را به کعبه بازگردادند اما دوباره از دوران بنی امیه و بنی‌عباس این حریم تا امروز به جایگاه نفوذ دشمنان مبدل کردند.
 
وی گفت: مذاکره کار حق و درستی است اما باید با اهلش باشد؛ در زمینه عفاف و حجاب هم تذکر شفاهی بهترین کار است اما برای کسی که از عمد کاری انجام می‌دهد باید به شکل دیگری باید روشی دیگر اتخاذ کرد.
انتهای پیام
captcha