اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3825788
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی در قم برگزار می‌شود

گروه هنر ــ آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی ۱۹ و ۲۰ تیرماه با حضور شخصیت‎های مطرح کشوری در شهر قم برگزار خواهد شد.

اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی در قم برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، حسن دلیر، دبیر برگزاری دومین جشنواره سرود رضوی از حضور شخصیت‎های مطرح کشوری در اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود رضوی خبر داد و بیان کرد: اختتامیه این جشنواره با حضور مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس و عضو کمسیون امنیت ملی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و مدیران کل دستگاه‌های مختلف کشور، پنجشنبه ۲۰ تیرماه در تالار مرکزی شهر با معرفی گروه‌های برتر برگزار می‌شود.

دلیر با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: این گروه‌ها سه‌شنبه ۱۸ تیرماه وارد قم شده و ۱۹ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار مرکزی شهر به ارائه آثار خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه استان قم میزبان دومین جشنواره ملی سرود رضوی از مجموعه برنامه‌های هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) است، درباره فرآیند داوری اولیه و انتخاب آثار برتر اعلام کرد: با فراخوان اعلام‌شده در فروردین‌ماه سال جاری، ۶۶ گروه سرود از ۲۰ استان کشور ۱۳۰ اثر ارسال کردند که انتخاب آثار به همت اعضای هیئت انتخاب اولیه، سیدمحمدتقی آقایی، محمدهادی صدیقی و محمدحسین آقابابایی، ۲۵ اثر از ۲۰ گروه برای داوری نهایی انتخاب شدند.

دلیر درباره داوری نهایی آثار اختتامیه جشنواره ملی سرود رضوی ادامه داد: ۲۵ اثر راه‌یافته به جشنواره نهایی به همت داوران بابک نیک‌طلب شاعر و پژوهشگر کودک، ناصر فلاحی، کارشناس مسئول هنر‌های آوایی وزارت آموزش‌وپرورش و کریم قربانی اعلایی، موسیقی‌دان و نوازنده ویولنسل بررسی‌شده و آثار برتر و منتخب در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و موضوعی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش اصلی این جشنواره با موضوع شخصیت و سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و در بخش ویژه نیز با موضوع نماز، گام دوم انقلاب، فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین رونق تولید آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده است که در بخش اصلی از سه گروه و در بخش ویژه از هرکدام از موضوعات که قابلیت تقدیر داشته باشند بسته به کیفیت کار و نظر داوران در روز اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

یادآور می‌شود، هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به همت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سال جاری در رشته‌های گوناگون و به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا استان قم، در سال جاری میزبان دومین جشنواره ملی سرود رضوی بود که طی روز‌های آتی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

captcha