تربیت بیش از دوهزار حافظ قرآن توسط موسسه بیت‎الاحزان
کد خبر: 3825815
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

تربیت بیش از دوهزار حافظ قرآن توسط موسسه بیت‎الاحزان

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ عضو هیئت امنای مؤسسه قرآنی «بیت‎الاحزان»، حرکت این مؤسسه را به سمت عمل به فرمایش رهبری در باب مقابله قرآنی با شبیخون فرهنگی دانست و از تربیت بیش از ۲ هزار حافظ قرآن خبر داد.

موسسه بیت‌الاحزان بیش از دوهزار حافظ قرآن تربیت کرده است/ تاسیس 180 شعبهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام‌والمسلمین الهی‌زاده، عضو هیئت امنای مؤسسه قرآنی «بیت‎الاحزان»، امروز، 18 تیرماه در همایش «شباب القرآن» که در مجتمع فرهنگی مریم برگزار شد، گفت: در سال 75 که مقام معظم رهبری بحث شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و بر لزوم واکسینه کردن جامعه در مقابل این تهدیدات سخن گفتند به فکر افتادیم که این مقابله را با نور قرآن سامان دهیم.

وی افزود: این مؤسسه با همین دغدغه از محل خانه ارث پدری‌مان ایجاد شد و از همان ابتدا وقتی سخن از بین‎المللی بودن هدف این مؤسسه سخن گفتیم، بسیاری به این سخن می‌خندیدند ولی امروز شاگردانی از آمریکا و ژاپن و.... داریم که از کشور مبدأ برای حضور به ایران آمده‎اند.

الهی‌زاده تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب بر لزوم تربیت 10 میلیون حافظ قرآن سخن گفتند رسالت ما نیز سخت‏‌تر شد؛ این مؤسسه با وجود اینکه به اذعان بسیاری از اهالی قرآن قوی‎ترین مؤسسه در زمینه حفظ قرآن بوده است تا کنون بیش از دوهزار حافظ تربیت کرده است ولی تا رسیدن به امر رهبری فاصله فراوان داریم.

وی گفت: با تعاملی که با آموزش و پرورش به خصوص ناحیه یک قم داشتیم قرار شد که طرح حفظ قرآن را با تمرکز روی مدارس شبانه‌روزی و مدارس روزانه ویژه دختران دنبال کنیم که امسال با ثبت‌نام ورودی 80 نفر آماده آغاز یک دوره یک ساله هستیم.

الهی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته 20 نفر در این دوره ثبت‌نام کردند که خوشبختانه موفق به حفظ قرآن کریم شدند؛ در همین راستا قرار است که این حرکت را توسعه دهیم و به امر ولی‌فقیه خود به نحو شایسته و در حد توان عمل کنیم.

الهی‌زاده مؤسسه قرآنی بیت‎الاحزان را در واقع مؤسسه عامل به امر رهبری دانست و گفت: امروز این مؤسسه دارای 180 شعبه در سراسر کشور است و تمام تلاش خود را برای آنچه مطلوب نظر و امر رهبری است به کار می‎بندند.
انتهای پیام

captcha