۷ میلیون زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید کردند
کد خبر: 3825885
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

۷ میلیون زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی بازدید کردند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سال گذشته هفت میلیون نفر از مردم کشور از مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور بازدید به عمل آوردند.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: سردار بهمن کارگر عصر سه شنبه در نشست خبری پیش از برگزاری همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به میزبانی پارک موزه دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه سال گذشته هفت میلیون نفر زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی کشور بازدید کردند، ابراز کرد: این زائران از مناطق عملیاتی جنوب شرق، جنوب و غرب بازدید کرده‌اند.

وی افزود: راهیان نور فقط متعلق به زمان ایام اوج که ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه نیست بلکه در تمام طول سال این مراسم انجام می‌شود که هم اکنون نیز راهیان نور در غرب برقرار است و بیش از ۷۰ درصد از این هفت میلیون زائر راهیان نور، جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند که کار بسیار ارزشمندی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: در حوزه بنیاد حفظ آثار با توجه به مأموریتی که به استان‌ها داده بودیم، یک‌هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که امیدواریم این میزان در سال جاری به یک‌هزار و ۵۰۰ عنوان برسد البته این کتاب‌ها در سه سطح الف، ملی، ب در سطح منطقه‌ای و ج در سطح استانی هستند که امیدواریم این اتفاق میمون رخ دهد.

کارگر در دیگر بخش سخنان خود بیان کرد: استان سمنان با سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۴۰ هزار رزمنده سهم بزرگی در دفاع مقدس داشته و همچنین میزبان ۱۵۰ شهید گمنام در ۴۷ نقطه یادمانی است.

وی همچنین با بیان اینکه این آمار به نسبت جمعیتی که در استان بوده، قابل توجهی است، گفت: سمنان بیشترین جانباز و شهید را در بین استان‌های کشور دارد و بحمد الله موزه دفاع مقدس این استان در دهه فجر سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و لذا امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به طور کامل مورد افتتاح قرار گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: افتتاح ۱۰ موزه دفاع مقدس تا پایان امسال در زمره برنامه‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است که سمنان نیز یکی از این استان‌ها محسوب می‌شود.

کارگر گفت: سال گذشته ۳۰ عنوان کتاب سهمیه استان سمنان بوده که توفیق داشتیم این میزان ۱۰۰ درصد محقق شده است در فضای مجازی نیز توانسته‌ایم شاهد افتتاح یک طرح در این حوزه باشیم که در این راستا نیز سمنان دارای توفیقاتی بوده است.

وی بیان داشت: در حوزه تشییع شهدای گمنام نیز خوشبختانه مردم استان سمنان همواره سنگ تمام گذاشته‌اند و نمونه آن را در روز هفتم و هشتم تیرماه در مرکز استان شاهد بوده‌ایم که نشان می‌دهد مردم این استان از هر قشر و صنفی همیشه در صحنه هستند.

انتهای پیام

captcha