عفاف و حجاب رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است
کد خبر: 3826086
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

عفاف و حجاب رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است

کانون خبرنگاران نبأ ــ خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان خراسان رضوی به‌مناسبت 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: پیام‌های جهانی زن ایرانی همراه با رشادت، شجاعت، عزت، آزادی و تدین به معبود الهی، امروز قلوب جهانیان را فتح کرده، چراکه عفاف و حجاب اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استان خراسان رضوی به‌مناسبت 21 تیر ماه، روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به این شرح است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
ذَلِک أَدْنی أَن یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ (احزاب/۵۹)
۲۱ تیرماه یادآور قیام انقلابی و حماسه‌آفرینی مردم متدین و بزرگوار ایران در برابر توطئه دشمنان و سند جاودانه پایمردی مردمان ایران زمین در مقابله با هجوم تفکرات و تمایلات بیگانه و نفوذ آن در فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی که محور آن بانوان و مقام شامخ زنان بوده است.
در تمام این سال‌ها استعمارگران غربی، علی‌الخصوص دست‌نشانده‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل گاهی با زور و جنایت قلدرمآبانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از ارزش والای الهی انجام داده‌اند.
زن مسلمان ایرانی، اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وامدار خون‌های پاک هفت هزار زن شهیده انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جان‌های مقدسی همچون شهیده مریم فرهانیان و شهیده نسرین افضل است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن و تکریم او اهدا شده است؛ کرامتی که با نگاه مدبرانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) احیا و زنان و بانوان ایران اسلامی مسیر خود را در سلوک معنوی و نقش‌آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویدادهای عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب و جبهه مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب یافته‌اند.
پیام‌های جهانی زن ایرانی همراه با رشادت، شجاعت، عزت، آزادی و تدین به معبود الهی، امروز قلوب جهانیان را فتح کرده و می‌رود تا حکام فاسد و زورگو را هم در جای خود بنشاند و وادار به تمکین در مقابل این خواسته الهی کند. چراکه عفاف و حجاب اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است؛ فرهنگی که انسان را از بند نفس، می‌رهاند و به رشد و شکوفایی استعدادهای بشر برای رسیدن به حقیقت انسانیت به معنای خلیفة‌اللهی رهنمون می‌شود. زنان ایران اسلامی سنگربان ارزش‌های انقلاب اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب بوده که با پاسداری از حریم حجاب این دژ امنیت جامعه و پیشتاز در میادین علم و فرهنگ و سیاست، از حصار مستحکم فرهنگ غنی اسلامی محافظت کرده و عزت، عظمت و جایگاه ارجمند زنان در اندیشه والای اسلامی را به دیگر زنان جهان هدیه می‌دهند.
خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان رضوی، با تأکید بر تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه و دعوت تمامی زنان و مردان جهان به فرامین حضرت ختمی مرتبت، پیام‌آور رحمت مبنی بر عفت و عزت فاطمی، اعلام می‌دارند: ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کرده و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف و برای جلوگیری از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی تلاش می‌کند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.
در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه خونین مسجد گوهرشاد حرم مطهر حضرت رضا(ع)، از زنان آزاداندیش، دختران فرهیخته و دانشگاهی ایران عزیز درخواست می‌شود برای خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش شایسته دختر مسلمان ایرانی، بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.
روابط عمومی خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان رضوی».
شیما آرانیان
انتهای پیام
captcha