اختصاص ٥٠٠ ميليارد ريال از اعتبارات قوه قضائیه به پروژه‌های قضايی استان مركزی
کد خبر: 3826234
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۸

اختصاص ٥٠٠ ميليارد ريال از اعتبارات قوه قضائیه به پروژه‌های قضايی استان مركزی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس قوه قضائیه گفت: حاصل سفر‌های معاونین قوه قضائیه به ۱۱ شهرستان استان مرکزی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و مقرر شد که مبالغی از بودجه‌های استان به دستگاه قضایی اختصاص یابد و همچنین ٥٠٠ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضائیه به جهت رفع مشکلات شهرستان‌ها و تکمیل ساختمان‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، شامگاه روز گذشته، 19 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های خود از سفر یک روزه به اراک گفت: حضور در گلزار شهدا اولین برنامه بود و توفیق شد در جوار شهدا با آرمان‌های امام، رهبری و شهیدان تجدید میثاقی دوباره بنمائیم، حضور در این مکان الهام‌بخش مردم و مسئولان است.

وی از نشست خود با نمایندگان کارگران شرکت‌های بزرگ صنعتی و مشکل‌دار اراک به عنوان دومین برنامه کاری یاد کرد و افزود: در اين نشست كارگران شركت‌های هپكو، واگن پارس، آلومینیوم و ماشين‌سازی مشكلات خود را مطرح كردند، همچنین نمایندگان کارگران گلایه‌های خود را در امر خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها بیان کردند كه این اتفاق‌ها باعث بروز مشكلاتی برای كارگران و امر توليد شده است كه با گفت‌و‌گو با آنان در جريان مشكلات قرار گرفته و پیگیری می‌کنیم.

رئیسی ادامه داد: بخشی از مشكلات توسط دولت، بخشی توسط مجلس شورای اسلامی و بخشی نیز توسط دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، قوه قضائیه پرونده‌های متشكله در محاكم قضایی را مورد رسيدگی و پيگيری قرار می‌دهد.

وی همچنین به برگزاری جلسه شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای اداری استان كه سه ساعت طول کشید در جريان ديدگاه‌‌های كارآفرينان و سرمايه‌گذاران قرار گرفته و موضوعات مربوط به موانع توليد مطرح شد. برخی از موانع همچون جذب نقدينگی و ماليات بر ارزش افزوده نيازمند تصميم‌گيری در سطح كلان است و با توجه به جمع‌بندی خوب استان از مشكلات مقرر شد اين گزارش به تهران منتقل شود و موضوعات از طريق دولت، مجلس و قوه قضائيه دنبال شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در جلسه یاد شده تصميم بر اين شد كه كارگروهی متشكل از نماينده معاونت پيشگيری از وقوع جرم قوه قضائيه، بازرسی كل كشور و دادستان كل با همكاری استانداری مركزی و مسئولان اقتصادی تشكيل و پرونده‌‌های تشكیل شده مورد رسيدگی قرار گيرند.

رئیسی در ادامه سفر ١١ نفر از مسئولان قوه قضائیه به شهرستان‌های استان در روز گذشته به جهت ارزیابی عملكردها و تشكيل شورای تأمين و شورای قضایی شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد و تصریح کرد: حاصل اين سفرها امشب مورد ارزيابي دقيق قرار گرفت و مقرر شد كه مبالغی از بودجه‌های استان به دستگاه قضايی اختصاص یابد و همچنين ٥٠٠ ميليارد ريال از بودجه‌های قوه قضائیه به جهت رفع مشكلات شهرستان‌ها و تكمیل ساختمان‌ها اختصاص می‌یابد.

رئیس قوه قضائیه به جلسه و ديدار با نخبگان و روحانيون و اساتيد دانشگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: در اين جلسه با ديدگاه‌ها آشنا شدم و نكاتی درباره ارتباط صنعت و دانشگاه مطرح شد تا از ظرفيت‌های دانشگاه بهره کافی برده شود، كار قوه قضائیه علمی است و بايد با مجامع علمی ارتباط داشت، این امر در كادر‌سازی قوه قضائیه نقش بالایی دارد. همچنین در اين سفر جلسات خوبي برگزار شد و اميد است آثار ديگر آن در دستگاه قضا با پیگیری‌های صورت گرفته مشاهده شود.

انتهای پیام

captcha