ماندگاری حجاب به برکت خون شهداست
کد خبر: 3826307
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

ماندگاری حجاب به برکت خون شهداست

گروه اجتماعی - استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماندگاری و بقای حجاب به برکت خون شهداست وگرنه در قبال کم‌کاری ما و پرکاری دشمن نباید چیزی از حجاب در جامعه باقی می‌ماند.

ماندگاری حجاب به برکت خون شهداست

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه در تجمع بزرگ خانوادگی عفاف و حجاب که 20 تیرماه با حضور بانوان محجبه در بلوار جمهوری شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: ماندگاری و بقای حجاب در جامعه ما به برکت خون شهداست وگرنه در قبال کم‌کاری ما و پرکاری دشمن نباید چیزی از حجاب در جامعه باقی می‌ماند.
وی با بیان اینکه تمام دختران این سرزمین فرزندان معنوی حضرت زهرا(س) هستند، نباید با ایجاد دودستگی جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم، افزود: خدا، امام حسین(ع)، ولایت فقیه و حجاب به ترتیب کلید واژه‌های پرتکرار دشمنان هستند تا کاری کنند که این واژه‌ها از ذهن و دل مردم ما پاک شود اما باید بدانیم که همگی در قبال شهدا مسئولیم؛ لذا ضروری است که هوشیارتر عمل کنیم و اجازه ندهیم دشمنان اهداف خود را عملیاتی کنند.
سرلک در ادامه با اشاره به چیستی حجاب و گستره آن، گفت: حجاب چهار مرحله دارد که به حجاب در گفتار، رفتار، حجاب در تماس و در مرحله آخر حجاب در لباس مربوط می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در سه مرحله اول زن و مرد با هم مشترک هستند، افزود: رعایت حجاب کار سختی است و هرکس بتواند به درستی این چهارمرحله را رعایت کند لباس بندگی خداوند را می‌پوشد.
سرلک در ادامه نقش خانواده و اجتماع را در ترویج فرهنگ و گرایش به حجاب موثر دانست و خاطرنشان کرد: بر همه زنان مسلمان و معتقدین به قرآن واجب است که این فضلیت را نسل به نسل به فرزندان خود آموزش و انتقال دهند، در اجتماع نیز هر یک به عنوان عضوی از جامعه اسلامی موظفیم تا افراد نا آگاه را به سمت این شئون اسلامی و واجب الهی سوق دهیم.
وی با بیان اینکه غیرت مردان نیز نسبت به حجاب و عفاف زنان حائز اهمیت است، تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات با خروج هر زن و دختر بدون حجاب از خانه و ورود به انظار عمومی، هر قدم آن‌ها مساوی با بازشدن دری از درهای جهنم بروی مرد خانواده است که بیانگر نقش مردان است.
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه به طرق مختلف می‌توان حجاب و عفاف را در جامعه گسترش داد، افزود: می‌توان حجاب را از طریق انجام مسائل فرهنگی و اجتماعی، آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در جامعه نهادینه کرد.
وی تصریح کرد: دشمن به واسطه ماهواره، فضای مجازی، تهاجم فرهنگی و... سعی در ضربه زدن به اسلام را دارد و ترویج بدحجابی را با نمایش زیبایی‌های زن تبلیغ می‌کند این در حالیست که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، واجب کردن رعایت حجاب و پوشش زن برای مصونیت از هرگونه انحراف و آسیب و حفظ گوهر وجودی زن است.
سرلک با بیان اینکه گوهر وجودی زن طلای ناب است، گفت: در آیات بسیاری بر رعایت فضیلت حجاب تاکید شده است و ما نیز موظف به ترویج حجاب و مسائل دینی در سطح جامعه هستیم.
گفتنی‌ است در پایان این تجمع میثاق‌نامه روز عفاف و حجاب قرائت شد.
انتهای پیام

captcha