جهاددانشگاهی در مقابله با تهاجم فرهنگی اقدامی ماندگار انجام دهد
کد خبر: 3832380
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

جهاددانشگاهی در مقابله با تهاجم فرهنگی اقدامی ماندگار انجام دهد

گروه فرهنگی - مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی گفت: در جامعه امروز به واسطه وجود تهاجم فرهنگی بیش از هر زمان دیگری نیازمند انجام کار فرهنگی ماندگار و عمقی هستیم.

جهاد دانشگاهی کار عمقی در حوزه فرهنگ انجام دهد

محمد اکبرزاده، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: جهادانشگاهی نهاد انقلابی بوده که در حوزه دانشگاهی کارهای علمی خوب، ماندگاری و اثربخشی انجام داده است.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم نهفته در جهادانشگاهی، ادامه داد: این در حالیست که هنوز از این ظرفیت آن طور که باید و شاید در جامعه به ویژه حوزه فرهنگ استفاده نشده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه جهادانشگاهی در دانشگاه‌ها مستقر بوده و در طول مدت تحصیل برای آنان برنامه دارد و پس از فارغ‌التحصیلی ارتباط خود را با افراد قطع می‌کند، افزود: باید جهاددانشگاهی برای پس از فارغ التحصیلی دانشجویان نیز برنامه داشته باشد و از ایده و ظرفیت علمی آنان بهره ببرد.

وی بیان کرد: پس از تحصیل برخی از دانشجویان به واسطه ایجاد احساس یأس و ناامیدی توسط بدخواهان، قصد خروج از کشور را دارند که جهاددانشگاهی می‌تواند با پمپاژ امید به جامعه از تحقق این مهم خودداری کند.

اکبرزاده با بیان اینکه در جامعه امروز به واسطه وجود تهاجم فرهنگی بیش ازهر زمان دیگری نیازمند انجام کار فرهنگی ماندگار وعمقی هستیم، یادآورشد: این نهاد می‌تواند در بخش علمی نیز با ایجاد اشتغال در حوزه کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جهادانشگاهی، بیان کرد: معتقدم دستگاهی که چنین پشتوانه عظیم و قوی دارد که رأس نظام از آن حمایت می‌کند بدون شک می تواند اقدامات بسیار بزرگی انجام دهد.
انتهای پیام

captcha