خبرنگار متعهد، پیامبر حقیقت است
کد خبر: 3833552
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

خبرنگار متعهد، پیامبر حقیقت است

گروه فرهنگی- رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: یکی از ویژگی‌های رسول خدا(ص) این بود که در انتقال پیام، صادق و راستگو بودند؛ اگر خبرنگار تعهد داشته باشد و بتواند در مسیر انتقال ارزش‌ها و رفع مشکلات جامعه صادقانه و با اخلاص گام بردارد، کاری پیامبرگونه انجام داده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مسعود بصیری، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ظهر امروز، پنجشنبه 17 مردادماه در ویژه‌برنامه روز خبرنگار که به همت سپاه سلمان استان در تالار طلائیه زاهدان برگزار شد، گفت: خبرنگاری یک شغل نیست، اگر کسی چنین نگاهی دارد، باید از کارش استعفا بدهد؛ خبرنگاری عشق و تعهد و مسئولیت است.

وی ادامه داد: خبرنگار باید انتقال‌دهنده درست حقیقت باشد و آنچه را که حقیقت است، بطور کامل انتقال دهد، چرا که انتقال تنها بخشی از حقیقت، خودش بزرگتر از دروغ است، مانند آنچه رسانه‌های غربی انجام می‌دهند؛ این رسانه‌ها تنها بخشی از حقیقت را انعکاس می‌دهند تا اهداف خودشان محقق شود، این کار از دروغ بدتر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه بیان کرد: همان‌طور که یک روحانی با استفاده از منبر، حقیقت را به جامعه منتقل می‌کند، خبرنگار هم با کمک سایت یا روزنامه، حقیقت را انتقال داده و موجب آگاهی و روشنگری در جامعه می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های رسول خدا(ص) این بود که در انتقال پیام، صادق و راستگو بودند؛ اگر خبرنگار تعهد داشته باشد و بتواند در مسیر انتقال ارزش‌ها و رفع مشکلات جامعه صادقانه و با اخلاص گام بردارد، کاری پیامبرگونه انجام داده است.

بصیری اظهار کرد: مسئولیت بعدی خبرنگار، امیدآفرینی است. مطالبه‌گری با سیاه‌نمایی تفاوت دارد؛ نباید مطالبه‌گری ما از طریق سیاه‌نمایی صورت گیرد؛ ما باید مطالبه گر باشیم، مشکلات مردم را پیگیری کنیم و وقتی حل شد، آن را به گوش مردم برسانیم تا امیدآفرینی شود.

وی عنوان کرد: قلم خبرنگار باید آزاد باشد؛ خبرنگار نباید رسالت آگاهی‌بخشی متعهدانه خود را به هیچ قیمتی بفروشد؛ امکان ندارد ما به کارت هدیه یک اداره دل بسته باشیم و به‌دنبال حقیقت هم باشیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه همچنین به مشکلات خبرنگاران از جمله عدم بیمه و امنیت شغلی اشاره کرد و افزود: ما نباید سنگرساز بی‌سنگر باشیم؛ نباید طوری باشد که خبرنگار از روی نداری و فقر، قلم خود را بفروشد.

انتهای پیام

captcha