رشد ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3834033
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

رشد ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از رشد ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان خبر داد و گفت: آمار اقامت ۱۵ روزه از اول مرداد در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و هتل‌آپارتمان‌ها نیز بیش از ۶۰ درصد افزایش دارد.

رشد ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۱۹ مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در قالب جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری در زمان و مکان مشخص تاثیر خوبی در افزایش تعداد گردشگران و طول مدت اقامت مسافران در استان دارد.

وی افزود: امسال رویداد ملی شمس تبریزی خوی در فهرست ۷ رویداد گردشگری خوی ثبت می‌شود و جشنواره آواها و نواهای شمس که در مهرماه امسال برگزار خواهد شد که این دو رویداد در کنار سایر برنامه‌ها کمک موثری به معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان خواهد نمود.

جباری ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم میراث فرهنگی، توسعه گردشگری غرب کشور است تا بتواند این مناطق را معرفی کند که حدود ۲.۵ میلیارد یارانه در راستای توسعه گردشگری اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای حضور در جشنواره ملی گردشگری ارومیه تاکنون ۱۶ استان اعلام حضور کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در چهارماهه امسال افزایش ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان را داشته‌ایم و شاهد حضور چادرهای عشایری مناطق مختلف کشور خواهیم بود که طوایفی از ۸ استان اعزام خواهند شد.

جباری گفت: ۶ گروه فرهنگی - هنری از استان‌های مختلف مهمان این استان از ۲۶ تا ۲۹ مرداد در طول برگزاری جشنواره و نمایشگاه خواهند بود.

وی افزود: آمار اقامت ۱۵ روزه از اول مرداد در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و هتل‌آپارتمان‌ها بیش از ۶۰ درصد افزایش دارد و افزایش ۱۰۰ درصدی اقامت در واحدهای بوم‌گردی را شاهد بوده‌ایم که ۷ هزار نفر ثبت شده است.
انتهای پیام

captcha