برگزاری دعای عرفه در ۲۰ امامزاده البرز
کد خبر: 3834064
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

برگزاری دعای عرفه در ۲۰ امامزاده البرز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در ۲۰ امامزاده شاخص این استان خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در 20 امامزاده البرز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن تبریک فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان اظهار كرد: عرفه یکی از شاخص‌ترین مناسبت‌هایی است که در فرهنگ دینی ما به‌عنوان نماد ارتباط معنوی با خداوند متعال، حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن تام و تمام بنده ‌مقابل پروردگار شناخته شده است.

وی افزود: بار ديگر روز عرفه روز نيايش و شناخت معبود و عيد قربان روز سر سپردگي به خداوند يكتا ورهانيدن روح در مسير پرستش از اميال دنيوی فرارسيد، تا ما انسان‌ها با نصب‌العين قراردادن سنت‌های پيامبران الهی همواره به خداوند يكتا بيش از پيش نزيك شده و با قرار گرفتن در مسير تقوا و عبوديت، توشه آخرت را با انبوهی از نيات خالصانه و كار نيك انباشته تا شايد شفاعت معبود بزرگ را شامل حال خود کنیم.

مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینكه عرفه، روز معرفت، روز زدودن قلب از غبار گناه و روز خدا و خدایی‌شدن است، بیان كرد: در معارف اسلامی بر عبادت و نیایش و طلب مغفرت در روز عرفه بسیار سفارش شده و شب و روز آن از ایام متبرك در اسلام به شمار می‌رود.

دشتکی همچنین فلسفه روز عرفه را افزایش آگاهی، شناخت و بصیرت دینی عنوان کرد و گفت: درباره نامگذارى این صحرا به عرفات نکاتى گفته شده که شناخت آدم و حوا از یکدیگر در این ناحیه، انجام اعمال حج به آدم یا ابراهیم(ع) در صحراى عرفه و شناخت حاجیان از همدیگر در این مكان از جمله نكات مطرح شده در مورد صحرای عرفات است.

مدیرکل اوقاف البرز همچنین به فرا رسیدن عید قربان اشاره كرد و گفت: مهم‌ترین پیام عید قربان ایثار، فداكاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و در نهایت اطاعت فرمان پروردگار توسط بندگان است.

وی در پایان از برگزاری مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان استان خبر داد و گفت: در ۲۰ بقعه متبرکه البرز، دعای روحبخش عرفه با حضور مردم مؤمن و خداجوی البرزی قرائت خواهد شد.
انتهای پیام

captcha