ازدواج آسان نیازمند فرهنگ‌سازی و همت همگانی است
کد خبر: 3834135
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

ازدواج آسان نیازمند فرهنگ‌سازی و همت همگانی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برای ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام، باید خانواده‌ها و نهاد‌های فرهنگی ضمن فرهنگ‌سازی، همت و تلاش پیش از پیش داشته باشند.

ازدواج آسان نیازمند فرهنگ‌سازی و همت همگانی استحجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: ازدواج امری مقدس و یکی از اساسی‌ترین راهکار‌های دوری از آسیب‌های اخلاقی بوده و در رأس ارزش‌ها قرار دارد و برای ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام، باید خانواده‌ها و نهاد‌های فرهنگی ضمن فرهنگ سازی، همت و تلاش پیش از پیش داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج ازدواج آسان در جامعه، افزود: امروزه با سختگیری‌ها و مشکلاتی که در امر ازدواج پیش آمده این امر مقدس و حیاتی تحت شعاع مسائل دیگر قرار گرفته و اراده و خواست انسان به‌جای خواست خداوند در امر ارزش‌گذاری مبنا قرار گرفته و این نیاز فطری بشر در حصاری از قواعد سخت محبوس و زندانی شده تا آنجا که جوانان برای گریز از این قواعد، از ازدواج سرباز می‌زنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به راهکار‌های انجام ازدواج آسان در جامعه گفت: اقدامات فرهنگی، سوق دادن نگرش خانواده‌ها در جهت اهمیت فوق العاده ازدواج فرزندان، اعطا‌ بینش به جوانان در جهت تلاش برای رفع موانع فرهنگی ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در مورد صلاحیت جوان‌ها برای ازدواج، نشان دادن راهکار‌های ازدواج آسان، سعی در رفع ترس جوانان از ازدواج، توجه دادن به خانواده‌ها در خصوص آثار منفی مهریه سنگین، ترغیب خیرین برای کمک به ازدواج جوانان و... از مهم‌ترین راهکار‌ها برای ترویج ازدواج آسان در جامعه است.

‌ستوده‌ همکاری جهادی و همه‌جانبه نهاد‌های فرهنگی و خانواده‌ها را از مهم‌ترین عوامل ترویج ازدواج آسان عنوان و اظهار کرد: می‌توان با پخش نمونه‌های عملی از ازدواج‌های آسان از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها ازدواج آسان را در بین خانواده‌ها و جامعه ترویج کرد.
انتهای پیام

captcha