حسن‌نیت؛ پایه و اساس خبرنگاری
کد خبر: 3834178
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

حسن‌نیت؛ پایه و اساس خبرنگاری

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان حسن نیت را پایه و اساس شغل خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگاران باید با حسن نیت با مسائل برخورد کرده و مسائل و مشکلات را بررسی کند تا بتوان به یک جامعه آرمانی دست یافت.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، امروز، 20 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: سرعت، دقت و امانت یکی از اصول اساسی کار در عرصه رسانه است و این سه عامل زیربنای سالم‌سازی جامعه هستند.

وی افزود: خبرنگاران افرادی هستند که به دلیل داشت ذوق و استعداد شخصی یک مسئولیت اجتماعی مهمی را به دست گرفته‌اند که باید افکار عمومی را نسبت به اخبار روز آگاه کنند و با این رسالت خود جامعه را بیشتر به سمت تعالی پیش ببرند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بیان کرد: خبر یک امانتی است که به دست یک خبرنگار سپرده می‌شود و فرد خبرنگار به عنوان یک قاضی بر روی آن قضاوت درست انجام داده است و به دور از حب و بغض و رعایت امانتداری آن را منتشر خواهد کرد.

وی حسن‌نیت را پایه و اساس شغل خبرنگاری در جامعه دانست و بیان کرد: خبرنگاران باید با حسن نیت با مسائل برخورد کرده و مسائل و مشکلات را بررسی کند تا بتوان به یک جامعه آرمانی دست یافت.

الله‌مرادی اعلام کرد: خبرنگاران باید به خیر و مصلحت جامعه ایمان کامل داشته باشند تا با کمک آن‌ها بتوان یک جامعه عاری از فساد و منکر را تشکیل داد و جامعه را از منکرات اجتماعی که امروز دامنگیر آن شده، پاک کرد.

وی ادامه داد: دشمن امروز برای خود حرکات خزنده و چارچوب دار تعریف کرده است و خانواده باید بدانند که تهدیدات دشمنان امروز از لای درز خانه‌ها وارد شده و نیازمند هوشیاری و آگاه‌سازی بیشتر جامعه است.

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: خبرنگاران در عرصه شبیخون فرهنگی دشمن رزمنده‌هایی هستند که با قدم گذاشتن در راه رزمندگان دفاع مقدس باید از کیان نظام و انقلاب دفاع کنند.

الله‌مرادی در ادامه گفت: این شرایط وظیفه خبرنگاران را سنگین‌تر کرده است و خبرنگاران باید با روشنگری، هشدار و آگاه‌سازی تلاش کنند تا خانواده‌ها را به سمت جامعه توحیدی سوق دهند.

وی ایجاد شبه در جامعه، بدبین کردن مردم به نظام، از بین بردن ستون انقلاب، ایجاد یأس و ناامیدی، تفرقه و دو دستگی، شبهه‌افکنی بین مردم و از هم پاشیدگی کانون خانواده را از اهداف توطئه‌های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: در این راستا خبرنگاران باید روی مسائل اجتماعی کار روانی انجام داده و جامعه را آگاه کنند.

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: نهادهای فرهنگی امروز در خوابند و خبرنگاران باید با خوب جلوه دادن مسائل ارزشی و اعتقادی هدایتگر مردم به سمت مسائل ارزشی و اعتقادی باشند. مسئولان ما باید خود را از تهمت‌هایی که زمینه انحراف را برای آنان فراهم کند، بری و دور کنند.

الله‌مرادی حرکت جهادی را لازمه کار مدیران دانست و گفت: معنای واقعی حرکت جهادی داشتن دل پاک، دست پاک و درون پاک است که تمام مدیران باید در این راستا حرکت کنند.

وی افزود: ما مخالف شادی مردم نیستیم بلکه مخالف ترویج ابتذال و فساد در جامعه هستیم و امر به معروف و نهی از منکر را محدود به رعایت حجاب نمی دانیم و ستاد امر به معروف و نهی از منکر منشاء ترویج تمام خوبی‌ها در جامعه است.

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در پایان یادآور شد: امیدواریم با همراهی خبرنگاران بتوانیم قدم مؤثری در راه تقویت خوبی‌ها و محاسن جامعه و ایجاد همدلی بین آحاد جامعه برداریم.
انتهای پیام

captcha