بهره‌وری موقوفات و ورود به عرصه‌های نوین؛ از ضرورت‌های امروز جامعه
کد خبر: 3834415
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

بهره‌وری موقوفات و ورود به عرصه‌های نوین؛ از ضرورت‌های امروز جامعه

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: سیاست‌گذاری در جهت افزایش بهره‌وری موقوفات و ترویج فرهنگ وقف و ورود به عرصه‌های نوین آن، از جمله ضروریات امروز در حوزه وقف است.

بهره‌وری موقوفات و ورود به عرصه‌های نوین از ضرورت‌های امروز جامعهپژمان جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: ویژه برنامه مهر تحصیلی از سال ۹۲ در شهرستان ملایر آغاز و به تبع آن در کل کشور ادامه یافته‌ است.

وی افزود: از محل عواید موقوفه مرحوم سیف الدوله خیر نیک اندیش ملایری در راستای آموزش و پرورش، همزمان با آغاز سال تحصیلی جید، 3 هزار بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان در میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ملایر بیان کرد: سیاست گذاری در جهت افزایش بهره‌وری موقوفات و ترویج فرهنگ وقف و ورود به عرصه‌های نوین آن، از جمله ضروریات امروز در حوزه وقف است.

جعفری اشاره‌ای به مصوبات سفر هفته‌ گذشته معاون سازمان اوقاف به ملایر داشت و گفت: واگذاری زمین و صدور مجوز جهت احداث «شهر نمایشگاهی مبل و منبت» در ملایر به زودی انجام شده و پیش بینی می‌شود تا قبل از دهه‌ی فجر کلنگ این پروژه زده شود .

رئیس اداره اوقاف ملایر ادامه داد: شهر نمایشگاهی مبل و منبت در ملایر با مشارکت فرمانداری، اوقاف و امور خیریه، شهرداری ملایر، شرکت شهرک‌ها و اتحادیه مبل و منبت ملایر احداث خواهد شد.

جعفری بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با حقوق موقوفات شهرستان با پرداخت ۳۰‌درصد بعنوان پیش پرداخت و تقسیط ۲۴ ماهه‌ املاک وقفی موافقت نموده است.

وی گفت: نواقص زمین‌های پایین جاده‌ سلامت، خیابان هاشمی و خیابان ارس ملایر نیز که از املاک وقفی است با پرداخت کمترین پذیره از سوی صاحبان خانه‌ها به آنها واگذار می‌گردد .

جعفری گفت: همچنین اجازه‌ تفاهم‌نامه با شهرداری و اداره برق باختر در رابطه با تکمیل پروژه‌ جاده کنار استخر سیفیه و واگذاری زمین جهت احداث پست برق ویژه‌ شهرک ولیعصر شهرستان ملایر، از سوی ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده است.

انتهای پیام

 

 

captcha