مسئله عفاف و حجاب در هیئت‌های مذهبی تبیین شود
کد خبر: 3836238
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

مسئله عفاف و حجاب در هیئت‌های مذهبی تبیین شود

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تبیین مسئله عفاف و حجاب در هیئت‌های مذهبی است.

تبیین مساله عفاف و حجاب در هیئات عزاداری صورت گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مصطفی حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب ارومیه، صبح امروز، ۲۸ مردادماه، در جلسه ستاد استانی احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب بوده و امروز دشمنان سعی می‌کنند از این لحاظ جامعه را تحت تاثیر قرار داده و به انحطاط بکشانند.

وی افزود: امروز مقابله با امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب به‌صورت جدی از سوی دشمنان درحال ترویج بوده که باید در برابر آن ایستادگی کنیم و روحانیان باید در مساجد در این خصوص سخنرانی کرده و همچنین در هیئات عزاداری همزمان با ماه محرم نیز این مساله تبیین شود.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ادامه داد: نباید صرف عزاداری در ماه محرم برگزار شود، بلکه باید در کنار آن به ترویج مسائل دینی و عفاف و حجاب نیز پرداخت.

وی یادآور شد: متاسفانه کنسرت‌ها روز به روز در استان بیشتر شده و در یکی از این کنسرت‌ها نیز نزاع و درگیری صورت گرفته و اگر کنترل نشوند، نظم و انضباط داخلی و مسائل شرعی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

حبیبی بیان کرد: در بحث آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز ما از نظر قضایی و انتظامی از آنان حمایت می‌کنیم، ولی اگر آنان نیز مرتکب جرمی شوند، لحاظ خواهد شد و از این رو آمران به معروف و ناهیان از منکر باید آموزش‌های لازم را ببینند.

وی بیان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نوشتاری، باید پلاکارد و بنرهایی در سطح شهر نصب شوند، ولی این مورد زیاد انجام نشده و باید به این مساله پرداخته شود.
انتهای پیام

captcha