ویژه برنامه‌های رادیو اقتصاد در ماه محرم
کد خبر: 3838863
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
در گفت‌وگو با ایکنا تشریح شد:

ویژه برنامه‌های رادیو اقتصاد در ماه محرم

گروه اقتصاد ــ علیزاده، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد، مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام محرم را تشریح کرد.

علی‌رحم علیزاده، مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد، در گفت‌وگو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های رادیو اقتصاد در ماه محرم پرداخت و گفت: ما در دهه اول محرم دو ویژه برنامه داریم که به صورت زنده و مستقیم از شبکه رادیویی اقتصاد پخش خواهد شد. برنامه اول «چای نذری» با محوریت اقتصاد نذر است که درباره مسائل اقتصادی و نذر و نیازهای مردم و تلاش‌های آنان برای کمک به نیازمندان در ماه محرم پخش خواهد شد. این برنامه در روزهای هفتم و هشتم محرم از ساعت 9 تا 10 صبح به صورت مستقیم از این شبکه رادیویی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیگری که از ابتدای محرم تا هشتم این ماه از ساعت 16 تا 16:25 دقیقه پخش خواهد شد، برنامه «از برکت حسین(ع)» است که انعکاس روضه‌ها و مراسم ماه محرم، ویژه فعالان و چهره‌های اقتصادی است. همچنین در این برنامه، موضوع برکت سفره‌ها را از لحاظ اقتصادی مورد بررسی قرار خواهیم داد و در واقع برکت سفره‌ها را از برکت روضه امام حسین(ه) می‌دانیم.

علیزاده اظهار کرد: در این برنامه، سعی ما بر این است که چهره‌های شاخص اقتصادی که افراد متدین هم هستند را ترغیب کنیم که در این ماه محرم به نیازمندان جامعه کمک کنند. البته سعی بر این است که این فرهنگ‌سازی را ایجاد کنیم که در ماه‌های دیگر هم چنین اقداماتی برای کمک به نیازمندان انجام شود.

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد یادآور شد: با توجه به مأموریت شبکه رادیویی اقتصاد که به صورت تخصصی، مباحث و تحلیل‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است بنابراین ابعاد اقتصادی برنامه‌های ما فراتر از سایر ابعاد آن است. در این راستا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال، برنامه‌هایی اقتصادی را تدارک دیده‌ایم. از جمله این برنامه‌ها، ویژه‌برنامه «ضیافت حسینی» است که در روز تاسوعا از ساعت 10 تا 12 پخش خواهد شد. در این برنامه، مسائل مالی و دخل و خرجی را که در روزهای تاسوعا و عاشورا داریم و همچنین مسائلی که باید هیئت‌ها متناسب با شرایط اقتصادی جامعه رعایت کنند مورد بررسی قرار خواهیم داد. تکرار این برنامه نیز در بعد از ظهر همان روز از ساعت17 تا 19 پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه دیگری هم با عنوان «ضیافت حسینی» در روز عاشورا از ساعت 10 تا 12 پخش خواهد شد که به مباحث روز اقتصادی و شرایط اقتصادی جامعه خواهد پرداخت. در این برنامه، اقداماتی همانند صرفه‌جویی که باید به عنوان شیعیان امام حسین(ع) در عرصه اقتصادی انجام دهیم مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

علیزاده بیان کرد: هم مداحان ما و هم افرادی که بانی هیئت‌های مذهبی و تکیه‌ها هستند باید سعی کنند این مسائل را در عرصه اقتصادی  رعایت کنند و از جمله اینکه اگر غذایی را تدارک می‌بینند به نیازمندان جامعه هم کمک کنند. همچنین لازم است از اسراف زیاد و تجملات در روز تاسوعا و عاشورا دوری کنند. گرچه هرچه داریم از تاسوعا و عاشورا است اما توجه به نیازمندان و همچنین در نظر گرفتن شرایط روز اقتصادی کشور از مسائل مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد و ما هم در این برنامه بر آن تأکید داریم و مورد توجه قرار خواهیم داد تا ان‌شاءالله بانیان هیئت‌ها هم این موارد را در نظر داشته باشند.

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد یادآور شد: برنامه دیگری که در این ایام پخش خواهد شد برنامه «پژواک صبح» است که ساعت 6:30 تا 7 صبح پخش خواهد شد. لازم به اشاره است که در تمام این برنامه‌ها، مباحث اقتصادی، مورد توجه و سرلوحه ما است. برنامه دیگری که در این ایام در رادیو اقتصاد پخش خواهد شد «در مدرسه عاشورا» است که ساعت 8 تا 9 صبح روز تاسوعا پخش خواهد شد. 

وی ادامه داد: در همان روز تاسوعا و از ساعت 9 تا 10 صبح، برنامه «قیام ماندگار»، ساعت 12 تا 13 «عیار سرخ»، ساعت 14 تا 17 برنامه «اشک روان» و ساعت 19 تا 20 «علمدار فضائل» ویژه‌ برنامه‌ای است که عمدتا به معرفی خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت ابوالفضل(ع) همانند امانتداری و وفاداری ایشان خواهد پرداخت.

علیزاده اظهار کرد: در صبح روز عاشورا ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «خون خدا» را داریم که از ساعت 6:30 تا 9 صبح از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد. ساعت 9 تا 10 صبح روز عاشورا نیز برنامه «در سراپرده راز» و 10 تا 12 ویژه برنامه «ضیافت حسینی» را خواهیم داشت. اینها برنامه‌هایی هستند که از شبکه رادیو اقتصاد در این ایام پخش خواهد شد و ان‌شاء الله در اکثر این برنامه‌ها، توجه به مسائل اقتصادی، سرلوحه کار ما است.

مدیر اطلاعات و برنامه‌ریزی رادیو اقتصاد در پایان گفت: امیدواریم همه ما در این ایام به نیازمندان و به ویژه استان‌های سیل‌زده کمک کنیم و ان‌شاءالله پویش‌هایی هم که در این ماه محرم برای کمک به نیازمندان شکل می‌گیرند کمک به استان‌های سیل‌زده را حتماً مورد توجه قرار دهند تا تسکینی برای آلام و رنج‌هایی باشد که مردمان این مناطق در این چند ماه متحمل شده‌اند.

انتهای پیام

captcha