گلایه رتبه‌آور خوزستانی از عدم پیگیری امور قرآنی اوقاف خوزستان
کد خبر: 3839909
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷

گلایه رتبه‌آور خوزستانی از عدم پیگیری امور قرآنی اوقاف خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دارنده رتبه نخست رشته حفظ موضوعی مسابقات سراسری قرآن گفت: نسبت به عدم پیگیری اداره امور قرآنی اوقاف خوزستان به شدت گلایه‌مندم، پس از اعزام شرکت‌کننده، آن‌ها حتی یک تماس برای اینکه بدانند نماینده استان به محل مسابقات رسیده یا خیر برقرار نمی‌کنند.

سلیمانی

احمد سلیمانی، دارنده رتبه نخست رشته حفظ موضوعی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: آیین‌نامه مسابقات نسبت به سال گذشته دارای تغییراتی بود که شامل حذف قسمت مشاوره و انتقال مفاهیم بود. جزوه مبانی قرآنی گام دوم انقلاب که به عنوان منبع این دوره از مسابقات معرفی شده بود، بخش زیادی از سؤالات را شامل می‌شد اما در قسمت پاکت و در امتیازهای بالاتر، سخن‌ها، اشعار و احادیث خارج از منبع آورده شده بود.

وی ادامه داد: درباره تغییر آیین‌نامه مسابقات باید بگویم اگر قسمت انتقال مفاهیم قرآنی و بخش مشاوره همچنان جزء مسابقه بود جذابیتش برای بیننده بیشتر می‌شد.

سلیمانی گفت: فینالیست‌هایی که سال گذشته با آنها رقابت داشتم امسال هم در مسابقات حضور داشتند و یا حافظ کل بودند و یا بخش‌های زیادی از قرآن را حفظ داشتند. مرحله نیمه نهایی خیلی سخت بود و سؤالات دقیق و برخی هم با ابهام طراحی شده بود. در بخش فینال هم ۱۰ سؤال اول برای همه شرکت‌کنندگان یکسان بود و بعد از آن سؤال‌ها متفاوت شد.

وی با اشاره به نقش داوری در این مسابقات گفت: مؤلف کتابی که به عنوان منبع مسابقات معرفی شده بود در سالن به عنوان داور حضور داشت اما نقش داوری نسبت به سال گذشته بسیار کم‌تر بود و فکر می‌کنم که این شیوه بهتر باشد البته نمره‌هایی که امسال به شرکت‌کنندگان داده می‌شد رقم‌های بالایی بودند و اگر هم اختلافی پیش می‌آمد آنقدر زیاد بود که مشکلی را در صدم امتیاز ایجاد نکند. یعنی در مسابقه شرکت‌کننده یا امتیاز کامل را می‌گرفت یا نمی‌گرفت.

سلیمانی بیان کرد: سال گذشته محل اسکان از محل ضبط تلویزیونی جدا بود و ما باید منتظر می‌ماندیم تا شرایط برای تهیه برنامه آماده شود. اما امسال محل اسکان و محل ضبط تلویزیونی یکسان بود و حتی اگر تأخیری هم در تهیه برنامه پیش می‌آمد شرکت‌کننده می‌توانست به مطالعه یا استراحت بپردازد که این نکته مثبت میزبانی قم بود. 

دارنده رتبه نخست رشته حفظ موضوعی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: نسبت به عدم پیگیری اداره امور قرآنی اوقاف خوزستان به شدت گلایه‌مندم. در زمان اعزام شرکت‌کننده به ما گفته می‌شود که با هزینه شخصی به مسابقات بروید پس از آن ما هزینه رفت و آمد را به شما خواهیم داد. هزینه‌ای که پرداخت می‌شود بسیار اندک است. از اینکه بگذریم پس از اعزام شرکت‌کننده آن‌ها حتی یک تماس برای اینکه بدانند نماینده استان به محل مسابقات رسیده یا خیر برقرار نمی‌کنند. بعد از آنکه من در فینال شرکت کردم و سایت رسمی مسابقات قرآن هم نتایج را اعلام کرد، آقای سعیدی کارشناس اداره امور قرآنی اوقاف خوزستان برای من پیامی با این مضمون فرستاد که راهیابی شما را به فینال مسابقات قرآن تبریک می‌گویم در صورتی که من چند روز بود که رتبه اول را به دست آورده بودم و سایت مسابقات هم خبرش را منتشر کرده بود. 

وی افزود: نمی‌دانم این عدم پیگیری چه توجیهی می‌تواند داشته باشد. من اصالتاً اهل اراک استان مرکزی هستم اما اهواز زندگی می‌کنم. وقتی که رتبه‌ها اعلام شد از طرف مسئولان شهری اراک بنر تبریک در محل زندگی خانواده‌ام در اراک نصب شد اما دریغ از یک تبریک از طرف مسئولان خوزستان و اهواز.

انتهای پیام

captcha