تصمیم جدید آمریکا برای بازداشت سرکردگان القاعده
کد خبر: 3841791
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

تصمیم جدید آمریکا برای بازداشت سرکردگان القاعده

وزارت امور خارجه آمریکا برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت سه عضو ارشد القاعده شود، 5 میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: برنامه پاداش به خاطر عدالت پاداش پنج میلیون دلاری را برای کسانی تعیین کرده که اطلاعاتی درباره مکان سه رهبر ارشد گروه «حراس الدین» مرتبط با القاعده در سوریه بدهد. این سه فرمانده ابوعبدالکریم المصری، فاروق السوری و سامی العریدی هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «ابو عبدالکریم المصری عضو وفادار به ایمن الظواهری، رهبر القاعده میان دو گروه حراس‌الدین و النصره در سوریه وساطت کرده است. فاروق السوری، مسئول آموزش اعضای القاعده بوده و سامی العریدی اردنی نیز در سازماندهی حمله علیه آمریکا و اسرائیل نقش داشته و عضو گروه حراس‌الدین است».

هر کسی درباره سرکردگان مذکور القاعده از طریق تلفن یا پست الکترونیک (ایمیل) اطلاعات ارائه کند 5 میلیون پاداش خواهد گرفت. گفتنی است این پاداش نقدی در چارچوب برنامه «پاداش برای عدالت» وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا پرداخت خواهد شد.
 
این جایزه در حالی از سوی وزارت خارجه آمریکا تعیین شده که آمریکا خود بنابر اعلام برخی منابع، در برخی مواقع کمک‌های مالی و لوجستیکی به گروه‌های تروریستی در سوریه ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha