ضرر چه علمایی بر شیعیان ضعیف از زیان لشکر یزید بیشتر است؟
کد خبر: 3843535
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
حجت الاسلام ناصر رفیعی:

ضرر چه علمایی بر شیعیان ضعیف از زیان لشکر یزید بیشتر است؟

گروه حوزه های علمیه – امام حسن عسکری(ع) در روایتی می‌فرمایند که گروهی از افراد دشمنان مذهب‌اند که برخی از علوم صحیح ما را می‌‏آموزند و آن را به شیعیان ما می‌رسانند و از ما نزد دشمنان عیب‌جویی می‌کنند و چندین برابر آن دروغ و چندین برابر آن اکاذیب بر ما می‏‌افزایند که از همه آن‌ها بری هستیم، ولی مع‌الاسف شیعیان ما آن را می‌پذیرند، بر اینکه آن از علوم و دانش ماست. پس گمراه شده، دیگران را به بیراهه بکشند. زیان این افراد بر شیعیان ضعیف ما از لشکر یزید بر حسین‌بن علی(ع) و اصحابش بیشتر است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۹ مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره، تمدن اسلامی جامعةالمصطفی(ص) که با حضور معاونان، مدیران، کارکنان، استادان و طلاب المصطفی(ص)، در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: لازم است علم و تقوا در زمان تحصیل در حوزه علمیه با هم باشند. طلاب در کنار تحصیل علوم باید به امور معنوی بپردازند و مراقبت از نفس را جدی بگیرند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) همچنین با اشاره به محرم و حماسه حسینی در مورد سفارش پیامبر اسلام(ص) برای محبت امام حسین(ع) گفت: وقتی قنداقه امام حسین(ع) را به دست پیغمبر خدا(ص) دادند، حضرت(ص) فرمودند: «رّبّنا... فَاجْعَل أفئِدَه مِنَ النّاسِ تَهوی إلَیهِمْ»؛ خدایا، کاری کن قلب‌های مردم با حسین من مهربان شود، قلب‌های مردم را به سوی حسین(ع) جذب کن. همان دعایی که حضرت ابراهیم(ع) برای هاجر و اسماعیل(ع) کرد؛ وقتی زن و فرزندش را در سرزمین لم‌یزرع حجاز بر زمین گذاشت، نگفت خدایا، به آن‌ها آب و غذا و مسکن بده، فرمود: «فَاجْعَل أفئِدَه مِنَ النّاسِ تَهوی إلَیهِمْ»؛ خدایا، قلب‌های مردم را به سوی این‌ها جذب کن.

خطیب توانای حوزه علمیه در مورد ویژگی‌های برخی از علما در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) گفت: آن حضرت در ضمن روایتی آورده‌اند: «و مِنهم قومٌ نُصّابٌ ـ لا یَقدِرون علی القَدحِ فینا ـ یتعلَّمون بعضَ علومِنا الصّحیحَةِ، فیَتوَجَّهون به عند شیعَتِنا، و یَنتَقِصون بنا عند نُصّابِنا؛ ثّم یُضیفون إلیه أضعافَ و أضعافَ أضعافِه مِنَ الأکاذیبِ علینا الّتی نحنُ بُرَآءٌ منها، فیَتقَبَّله المُستَسلمون من شیعتِنا علی أنّه مِن علومِنا، فضَلّوا و أضلّوا؛ و هم أضَرُّ علی ضُعفاءِ شیعَتِنا مِن جَیش یزیدَ علی الحسین‌بن علیّ علیه السّلام و أصحابِه» گروهی از افراد دشمنان مذهب‌اند که قادر به ضرر زدن به ما نیستند، برخی از علوم صحیح ما را می‌‏آموزند و آن را به شیعیان ما می‌رسانند و از ما نزد دشمنان عیب‌جویی می‌‏کنند و چندین برابر آن دروغ و چندین برابر آن اکاذیب بر ما می‏‌افزایند که ما از همه آن‌ها پاک و بری هستیم، ولی مع‌الاسف شیعیان تسلیم ما آن را می‌پذیرند، بر این که آن از علوم و دانش ماست. پس گمراه شده، دیگران را به بیراهه بکشند و زیان و ضرر این افراد بر شیعیان ضعیف ما از لشکر یزید بر حسین‌بن علی(ع) و اصحاب آن حضرت بیشتر است.

انتهای پیام

captcha