«بفرمایید روضه»؛ نخستین فراخوان داستان کوتاه
کد خبر: 3844409
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷

«بفرمایید روضه»؛ نخستین فراخوان داستان کوتاه

گروه ادب ــ فرهنگسرای سرو در راستای برگزاری مسابقه داستان‌نویسی «بفرمایید روضه» فراخوانی اعلام کرده است.

به گزارش ایکنا؛ فرهنگ‌سرای سرو با مشارکت «کانون ادبیات داستانی سرو» در راستای برگزاری سوگواره ادبی «بفرمایید روضه»، فراخوان منتشر کرده است. دست اندرکاران این سوگواره ادبی با هدف زنده ‌نگاه‌ داشتن سنت پسندیده اسلامی روضه‌های خانگی، در تلاش است که با تولید محصول ارزشمندی که به هنر داستان‌نویسی، به‌عنوان مادر تمام هنرهای نمایشی آراسته است، بتواند برای برنامه‌سازان و مجریان امر نیز محتوایی ارزشمند تولید کند.

محورهای سوگواره شامل موارد زیر است:

ــ فرهنگ برگزاری روضه‌های خانگی

ــ عبرت‌های عاشورا

ــ فرهنگ عاشورا

ــ فرهنگ نذر کردن و نذری دادن

ــ فرهنگ عزاداری و آگاه‌سازی عزاداران

ــ سفیران فرهنگ حسینی

«بفرمایید روضه»؛ نخستین فراخوان داستان کوتاه

هم‌چنین، نحوه شرکت در سوگواره و قوانین آن به این صوت است که  آثار ارسالی صرفا باید در قالب داستان کوتاه باشد و همگی با موضوعات مرتبط با برگزاری روضه‌ها و مجالس مذهبی باشد؛ نظیر مناسبت‌هایی چون ماه محرم و صفر، امام‌حسین(ع)، شخصیت‌هایی که در کربلا حضور داشتند و وقایع تاسوعا و عاشورا تألیف شده باشد. اثر ارسالی نباید قبلاً در جشنوارۀ دیگری شرکت کرده باشد یا منتشر و اجرا شده باشد.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار ۲۷مهرماه و اطلاع‌رسانی آثار راه‌یافته، نیمۀ نخست آبان‌ماه است. هم‌چنین نتایج داوری و معرفی آثار برتر جهت چاپ در کتاب مجزای سوگواره در نیمه نخست آذرماه اعلام می‌شود و در نهایت، چاپ آثار برگزیده، رونمایی از مجموعه‌ داستان منتشر شده و تقدیر از نفرات برتر در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این سوگواره از طریق سایت فرهنگ‌سرا اقدام کنند یا با شماره تلفن ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha