همواره نیازمند دفاع از كشور هستیم/ همدردی با خانواده قربانیان حادثه هواپیما
کد خبر: 3871588
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

همواره نیازمند دفاع از كشور هستیم/ همدردی با خانواده قربانیان حادثه هواپیما

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه همواره نیازمند دفاع از كشور هستیم، این نكته را حتی وظیفه آحاد مردم هم دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بزرگداشت جان‌باختگان سانحه هواپیمایی اوكراین امروز، 24 دی‌ماه با حضور گسترده مردم و مسئولان ارشد استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این حادثه برای همه ملت ایران و هر انسانی در دنیا که از انسانیت بهره‌ای داشته باشد، دردناک بود البته هیچ‌کس قصد سوءنیت در سانحه هواپیمایی اوکراینی نداشته و همه فرزندان این میهن هستیم و باید دور هم بنشینیم و فکر کنیم تا دیگر چنین خطاهایی رخ ندهد.
وی افزود: باید توجه داشت که در مقام دفاع از کشور همواره باید آماده بود و زمانی که دشمن رسماً حمله می‌کند همه مسئولیت دارند خصوصا نیروهای مسلح، چه رسد به اینکه دقیقا چند روز پیش از آن سانحه در یک کشور خارجی سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، کاری که در عرصه بین‌المللی پذیرفته شده نیست و بعد از آن هم تهدیداتی بوده است.
آیت‌الله دژكام با تأکید بر اینکه همواره نیازمند دفاع از کشور هستیم، گفت: حتی اگر نظامی‌ها هم نباشند این دفاع وظیفه همه مردم یک کشور است، حتی وظیفه زنان و کودکان آن است که از کیان میهن دفاع کنند.
وی با بیان اینکه خانواده‌های داغدار این سانحه هوایی نیز حقوق مسلمی دارند و عزیز خود را از دست داده‌اند، گفت: البته هیچ چیزی نبود عزیزان آنان را جبران نمی‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین یادآور شد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر تقصیری رخ داده باید مسئولان پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه همدردی با خانواده قربانیان این حادثه را وظیفه خود می‌دانیم، ابراز امیدواری کرد که با این نگاه که همه ما فرزندان این ملت هستیم، این موضوع حل شده و به حقوق افراد در این سانحه رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha