داوری ۷۰۰ تلاوت در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی المصطفی(ص)
کد خبر: 3875860
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

داوری ۷۰۰ تلاوت در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه - مسئول بخش شفاهی بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) از داوری ۷۰۰ فایل صوتی و تصویری قرآنی ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، مسئول بخش شفاهی بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص)، در گفت‌وگو با ایکنا؛ عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره، حجم بسیار فراوان فایل صوتی و تصویری افراد در مسابقه است که بخش اعظم این فایل‌ها از سوی شرکت‌کنندگان ضبط شده است.

وی افزود: برخی نمایندگی‌ها نیز همکاری کردند تا افراد در مکان‌های ویژه‌ای بتوانند فایل را ضبط کنند، اما این استقبال خودشان که علاقه‌مند هستند در کنار خانواده، فضای قرآنی ایجاد کنند بسیار قابل توجه است. ایجاد فضای قرآنی در منزل در واقع عمل به آن فرمایش پیامبر اسلام(ص) است که فرمودند: «نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلاَوَةِ القُرْآنِ وَ لاَ تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً کَمَا فَعَلَتِ الیَهُودُ وَ النَّصَاری»؛ یعنی خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید و آن‌ها را مثل قبرستان خاموش و تاریک نکنید، همان گونه که یهود و نصاری رفتار کردند، که عبادت را مخصوص معابد قرار دادند و خانه‌ها را تعطیل کردند.

سلیمی بیان کرد: عمل به این فرمایش پیامبر(ص) بسیار در زندگی افراد اثر دارد و همسر و فرزندان این منظره را می‌بینند که تلاوت قرآن در خانه انجام می‌شود و بسیار اثرگذار است. تاکنون ۷۰۰ فایل صوتی و تصویری قرآنی ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان داوری شده که واقعاً کم‌نظیر است.

وی تصریح کرد: بیشتر افراد چهره‌های شناخته شده قرآنی بودند که هر سال گرمابخش مسابقات هستند و برخی چهره‌ها نیز جدید هستند و به صورت ویژه به عنوان چهره نو و پدیده جدید وارد مسابقات شده‌اند، برخی به مرحله نهایی راه یافتند. هر کدام از این افراد در حین مسابقه متوجه شدیم که توانمندی‌های مختلف دیگری دارند و در ارسال کار‌های هنری و برای برنامه‌های مختلفی، چون ساخت کلیپ‌های صلوات‌های قرآنی، شعار‌های قرآنی و کار‌هایی برای حضرت زهرا(س) در ایام فاطمیه توانمند هستند.

مسئول بخش شفاهی بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) در پایان ابراز کرد: برخی از این افراد کار‌هایی را برای بزرگداشت شهید سلیمانی انجام دادند و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارند و قرار است از این افراد گروه زبده‌ای تشکیل شود و در قالب گروهی به ارائه برنامه بپردازد.

انتهای پیام
captcha