حقایق قرآنی آرامش را در جامعه حاکم می‌کند
کد خبر: 3876444
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

حقایق قرآنی آرامش را در جامعه حاکم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه جهان وقتی به آرامش می‌رسد که به حقایق قرآنی پی ببرد، گفت: امروز به شدت نیاز داریم تا دستورات قرآنی در جامعه ما عملیاتی شود.

جهان وقتی به آرامش می‌رسد که به حقایق قرآنی پی ببرد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم که شب گذشته، 14 بهمن‌ماه به‌همت شهرداری قزوین در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: مؤمنان، دوا و غذایشان قرآن است و دردهایشان را با قرآن درمان می‌کنند.

وی افزود: در مقابل کسانی که اهل ظلم هستند و اهل ایمان نیستند، از قرآن خسارت می‌بینند و مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از این باران رحمت الهی بهره می‌برند و عده‌ای از آن آزار می‌بینند.

امام جمعه قزوین با طرح مثالی در این خصوص ادامه داد: اگر درختی سالم پژمرده شده باشد، با آب احیا می‌شود اما اگر درختی ریشه‌های پوسیده داشته باشد، با آب بر پوسیدگی آن افزوده می‌شود و آب برایش ضایعات به بار می‌آورد.

نماینده ولی‌قیه در قزوین بیان کرد: خدا به مؤمنان وعده‌ بهشت و پیروزی داده، اما به کافران وعده دوزخ و شکست می‌دهد و این باعث امیدواری مؤمنان و ناامیدی کافران می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فقط به خدا تکیه کنیم تا کارهایمان ماندگاری پیدا کند، ابراز کرد: هر چیزی خدایی شود، همیشگی خواهد بود و قرآن سبب اتصال به خداست و ذکر نیز به همین معناست‌.

آیت‌الله عابدینی افزود: خدا فرموده هر کسی با من زندگی نکند، در مشقت و سختی زندگی خواهد کرد و چنین آدمی ممکن است مقام، پول و ثروت داشته باشد اما به دلیل همراه نبودن با ذکر الهی آرامش نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین اظهار کرد: خدا می‌گوید اگر با ذکر و یاد من همراه نبودید، خیال می‌کنید راحت هستید؛ چرا که فقط یاد و ذکر خداست که قلب‌ها را به آرامش و راحتی می‌رساند.

وی تصریح کرد: جامعه زمانی روی آرامش می‌بیند که قرآنی باشد و جهان موقعی روی آرامش می‌بیند که جامعه جهانی به حقایق قرآنی اهتمام بگذارد و بفهمد که حقایق قرآنی موجب نجات جهان است. خدا آدم‌ها را در قرآن با عناوین مختلف صدا می‌زند و وقتی می‌خواهد امتیازی به انسان ندهد با «یا ایها الناس» خطاب می‌کند که همه‌گونه آدم را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله‌های بالاتر با «بنی آدم» و سپس «یا ایها الانسان» خطاب می‌کند اما وقتی انسان ایمان می‌آورد او را با «یا ایها الذین آمنوا» صدا می‌زند و سپس انسان را دعوت به نماز، روزه، زکات و تقوا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین افزود: وقتی این اتفاقات می‌افتد، انسان را در درجه‌های بالاتر قرار می‌دهد و می‌فرماید تو به جایی رسیده‌ای که به نفس مطمئنه دست یافته‌ای و این مقام معنوی بسیار بالا و ارزشمندی برای هر انسان محسوب می‌شود و فقط در مسیر قرآن می‌توان به این مقام دست یافت.

امام جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: امروز به شدت نیاز داریم تا دستورات قرآنی در جامعه ما عملیاتی شود و رسانه‌ها، سبک زندگی، تعامل با جامعه، اقتصاد، عدالت و همه جوانب زندگی‌مان قرآنی شود و خداوند همه زمینه‌ها را فراهم آورده است.

یادآوری می‌شود که در پایان این مراسم از حافظان برتر قزوین تجلیل شد.  

انتهای پیام
captcha