طنز تلخ هوای تهران / همه باید در پاک‌ترین روزهای تهران ماسک بزنیم
کد خبر: 3897865
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

طنز تلخ هوای تهران / همه باید در پاک‌ترین روزهای تهران ماسک بزنیم

مردم پایتخت ایران به استفاده از ماسک در هوای آلوده عادت کرده بودند، اما این روزها در پاک‌ترین روزهای هوای تهران همگی باید به علت شیوع کرونا از ماسک استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا، مردم پایتخت ایران عادت کرده بودند در روزهایی که به دلیل آلودگی ذرات معلق در هوا که بسیار زیاد و خطرناک بود، از ماسک استفاده کنند و شنیدن اینکه امروز شاخص آلودگی هوای تهران در شرایط ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک قرار دارد جزء اخبار پرتکرار برای مردم تهران به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان محسوب می‌شد.

اما در سال جاری بسیاری از عوامل از جمله بارش‌های فصلی خوب، ورزش مناسب باد، کاهش تردد ماشین‌ها در ابتدای سال به دلیل قرنطینه ناشی از شیوع کرونا و ... دست به دست هم دادند تا شاخص هوای تهران در بهترین شرایط ممکن سال‌های اخیر خود قرار داشته باشد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کنونی کیفیت هوای تهران در حالت پاک یعنی بهترین کیفیت ممکن قرار دارد. از ابتدای سال جاری تاکنون 37 روز هوای قابل قبول و 15 روز هوا سالم بوده است.

ساکنان پایتخت در حالی با بهترین کیفیت هوای تهران مواجه هستند که به دلیل شیوع کرونا باید از ماسک در ترددهای شهری به خصوص هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

طنز تلخ هوای تهران/ در پاک‌ترین روزهای تهران همه باید ماسک بزنیم

انتهای پیام
captcha