هیئت‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند
کد خبر: 3905688
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

هیئت‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: هیئت‌های مذهبی از نظر روانی تقویت‌کننده روحیه معنوی مردم بوده و در این حوزه اثرگذار هستند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز شنبه، 31 خردادماه با اشاره به فعالیت مساجد و هیئت‌های مذهبی و تداوم فعالیت ‌آن‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: حفظ سلامت عموم جامعه از واجبات است و مطمئناً قشر مذهبی ما به این مسئله بیش از دیگران توجه دارد.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها، مساجد و مراسم مذهبی، افزود: مطمئناً هیئت‌های مذهبی ما به این نکته توجه دارند که نمی‌توانند طبق روال سابق به فعالیت‌های مذهبی خود ادامه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان بیان کرد: همان طور که اثبات شده دغدغه جان مردم بین قشر متدین و مذهبی نسبت به صنوف دیگری که بازگشایی آن‌ها انجام شده بیشتر است و این مسئله را در شب‌های قدر و در بازگشایی مساجد و هیئت‌های مذهبی مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه در دیگر صنوف شاید ترس و اجباری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا به واسطه تعطیل و پلمب شدن وجود داشته باشد، تصریح کرد: این ترس در هیئت‌های مذهبی نیست و انگیزه‌ای جز رضایت الهی وجود ندارد و این دغدغه باعث می‌شود که هیئتی‌های ما این مسئله را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

حقانی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی از نظر روانی تقویت‌کننده روحیه معنوی مردم بوده و در این حوزه اثرگذار هستند، گفت: مطمئناً اتصال به خدا که بالاترین قدرت‌هاست در روحیه‌بخشی، درمان بیماران، پیشگیری از ابتلا، طی دوران درمان و مداوای بیماری‌ها، مفید و لازم است و اگر به این جنبه روحی و معنوی بازگشایی هیئت‌ها توجه داشته باشیم این بازگشایی‌ها و ماندگاری بازگشایی‌ها به نفع بار روحی جامعه است.

وی با بیان اینکه هر چند اگر قشری از جامعه دچار مشکل شوند باز همین جریان مذهبی، حسینیه‌ها، هیئت‌ها، منبرها و ... که یک سیاست روانی است به صحنه می‌آیند و نقش بازگشت روحیه و انرژی‌بخشی به جامعه را بازی می‌کنند، افزود: روحیه‌بخشی نکته مهمی در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی و فعالیت هیئت‌ها و مساجد به نوعی تعظیم شعائر دین است، تأکید کرد: نمی‌شود که در کشور اسلامی ما برای بازگشایی همه صنوف راهکار باشد اما برای فعالیت هیئت‌ها و مساجد شیوه‌نامه‌ای نباشد، این یک نقطه ضعف قابل تأمل است.

انتهای پیام
captcha