پرداختن به مسائل اعتقادی؛ از اولویت‌های مدیریت شهری در بندرعباس
کد خبر: 3917234
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

پرداختن به مسائل اعتقادی؛ از اولویت‌های مدیریت شهری در بندرعباس

شهردار بندرعباس با بیان اینکه پرداختن به مسائل اعتقادی از اولویت‌های مدیریت شهری در بندرعباس است، گفت: راه‌اندازی مرکز مدیریت غدیرشناسی شهرداری را در پیش داریم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس، روز گذشته، 27 مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا در استان، اظهار کرد: پرداختن به مسائل اعتقادی از اولویت‌های مدیریت شهری در بندرعباس است، در گذشته برنامه‌های مذهبی را به‌صورت غیرمتمرکز با همکاری مساجد، پایگاه‌ها و نهادهای فرهنگی برگزار می‌کردیم اما درصدد هستیم این برنامه‌ها را متمرکزتر پیش ببریم و در این راستا به‌عنوان اولین قدم، راه‌اندازی مرکز مدیریت غدیرشناسی شهرداری بندرعباس را با حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و رئیس بنیاد غدیر استان در پیش داریم.

وی در خصوص برنامه‌های شهرداری بندرعباس در ماه محرم، بیان کرد: اگر امروز نظام اسلامی پای گرفته و به امت اسلامی خدمت‌رسانی می‌کند به برکت اهل‌بیت(ع) و برگرفته از باورهای اعتقادی ماست. در همین راستا پایه‌های شهرداری بندرعباس را نیز بر اساس کار مستمر و تأثیرگذار در حوزه باورهای دینی و انقلابی گذاشته‌ایم.

شهردار بندرعباس ادامه داد: هر ساله با همکاری متولیان امر به‌خصوص نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه اجرای برنامه‌های محرم صورت می‌گیرد و تقسیم‌کار می‌شود و شهرداری بندرعباس در کنار سایر نهادها و هیئات مذهبی برنامه‌ها و وظایف خود را انجام می‌دهد.

امینی‌زاده افزود: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌ها و وظایف خود در دهه محرم را در فضای مجازی گسترش خواهیم داد، حمایت و پشتیبانی از سایر برنامه‌ها و سیاه‌پوش کردن شهر را خواهیم داشت تا شهر رنگ و بوی محرم بگیرد و اعتقادات مذهبی جامعه تقویت شود.

وی گفت: دشمنان در تلاش هستند شیوع کرونا و تعطیلی برنامه‌ها و تجمع‌های مذهبی را بهانه کرده و اعتقادات دینی را زیر سؤال ببرند، ازاین‌رو ما و تمامی نهادها موظف هستیم با قدرت در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی گام برداریم و برنامه‌های خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌خصوص در فضای مجازی گسترش دهیم.

شهردار بندرعباس همچنین در خصوص ساخت مهدیه هیئت رزمندگان اسلام و زمینی که به آن اختصاص داده شده و سال‌ها بی‌نتیجه مانده و همچنین تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مبنی بر هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های استان برای به سرانجام رساندن این پروژه، اظهار کرد: هیئت رزمندگان اسلام، هیئتی بزرگ و تأثیرگذار بوده و ساخت این مهدیه قطعاً تأثیرات و برکات زیادی برای شهر  بندرعباس به‌دنبال خواهد داشت.

امینی‌زاده تصریح کرد: در گام اول برای ساخت این مهدیه، اداره‌کل راه و شهرسازی استان باید زمین را واگذار کرده و سپس منابع مالی آن تأمین شود، ما برای هرگونه کمک به تسریع در ساخت مهدیه هیئت رزمندگان اسلام استان در شهر بندرعباس اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از منظر مدیریت شهری، هویت یک شهر اسلامی به مراکز اعتقادی، بقاع متبرکه و باورهای دینی و مذهبی آن است، اضافه کرد: مهدیه هیئت رزمندگان اسلام یک پایگاه فرهنگی ـ اعتقادی در سطح شهر بندرعباس خواهد بود و برای ساخت آن باید تمامی نهادهای ذی‌ربط مشارکت داشته باشند و پای‌کار بیایند.

انتهای پیام
captcha