قیام امام حسین(ع) پیام الهی را به تشنگان معرفت رساند
کد خبر: 3918977
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

قیام امام حسین(ع) پیام الهی را به تشنگان معرفت رساند

مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی آسیب‌زدایی کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 4 شهریور ماه در جمع کارکنان مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: انسان‌هایی در دنیا موفق به کسب درجات ایمان و تقوا می‌شوند که الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اند.

وی با تأکید بر نیاز به الگوگیری در زندگی افزود: در این راستا انسان‌ها برای کسب سعادت دنیا و آخرت باید بهترین الگو را برای زندگی خود انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تمام هستی و زندگیش را خالصانه در راه خدا و به همین دلیل بهترین الگو برای تمام جوامع بشریت است، عنوان کرد: امام حسین(ع) امتحان بزرگ و عظیمی را با سرفرازی پشت سر گذاشت که هیچ کدام از انبیاء و اولیای الهی تا این اندازه امتحان نشده بودند.

وی با اعلام اینکه بندگان مخلص خداوند به واسطه عبادت و بندگی همواره مورد لطف و رحمت پروردگار قرار می‌گیرند، اعلام کرد: از وجود این انسان‌های مؤمن و بزرگ است که خداوند نعمت‌های خود را همواره به سوی جامعه بشریت می‌فرستد و عذاب خود را بر ما نازل نمی‌کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه خداوند متعال به واسطه فداکاری‌های امام حسین(ع) رحمت واسع خود را به ایشان ارزانی داشته است، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای جلوگیری از تحریف دین اسلام تمام هست و نیست خود را فدا کرد، اگر می‌خواهیم رهروان واقعی امام حسین(ع) باشیم نباید با بی‌تفاوتی از ماه محرم عبور کنیم.

وی از امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات برای بشریت نام برد و افزود: حزن و اندوه در ایام محرم برای انسان ثواب دارد و هر کس در حد توان خود در سوگ آنچه در ایام بر اولاد پیامبر گذشت، حزن و اندوه داشته باشد.

حجت‌الاسلام منتظری با اعلام اینکه اقامه عزا برای امام حسین(ع) از زمان پیامبر وجود داشته است، اعلام کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) که امروز برخی روشنفکران و متجددان جامعه به آن انتقاد می‌کنند، فرهنگ و ریشه قرآنی دارد.

وی در ادامه به نقش و تأثیر برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه محرم از گذشته تا به امروز اشاره و اعلام کرد: اگر به واسطه تلاش‌های حضرت زینب و امام سجاد(ع) نبود شاید عاشورا در همان کربلا باقی می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

حجت‌الاسلام منتظری اولین و مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) را اقامه و حفظ دین دانست و عنوان کرد: سنت پیامبر این است که حاکم جامعه اسلامی باید با عدل رفتار کند و در جامعه اسلامی مردم نسبت به مسائلی که دارند، باهم اتحاد و برادری داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) ظهور بدعت‌ها و رواج تحریفات را یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در قلمرو امامت می‌دانست، تصریح کرد: امام حسین(ع) معتقد بود که حکومت اموی، موجب پدید آمدن بدعت‌هایی در دین شده و با تقویت آن‌ها جامعه مسلمین را به مخاطره انداخته است.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در عصر سید الشهدا(ع) وضع اسلام، مسلمانان و حکومت به حدی آشفته و غیرقابل پذیرش شده بود، گفت: وظیفه هر مسلمانی اظهار مخالفت و جلوگیری از آن انحراف و سقوط بود و به همین دلیل امام حسین(ع) قیام کرد.

وی اعلام کرد: امام حسین(ع) در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی آسیب‌زدایی کند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه انگیزه سیاسی و فرهنگی از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) بود، یادآور شد: انحرافات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی با رحلت پیامبر(ص) آغاز شد و روز به روز گسترش یافت. این روند انحرافی در اواخر عمر معاویه به اوج خود رسید و با حاکمیت یزیدبن معاویه مبارزه با مبانی و ارزش‌های اسلامی شکل علنی به خود گرفت.

انتهای پیام
captcha