برپایی هیئت سیار دانشجویان در اردبیل
کد خبر: 3926603
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

برپایی هیئت سیار دانشجویان در اردبیل

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی اردبیل، از برپایی هیئت سیار به همت دانشجویان اردبیل خبر داد.

برپایی هئیت سیار دانشجویان در اردبیلحسین مظفری، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از برپایی هیئت سیار به همت دانشجویان اردبیل خبر داد و گفت: این هیئت سیار در مسیر‌های حاشیه شهر و شهرک‌های تازه تأسیس اردبیل هر روز به برپایی عزاداری سیدالشهدا(ع) می‌پردازد.
معاون فرهنگی بسیج دانشجویی اردبیل، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال گذشته خواستار گسترش و تعمیق روزافزون معنویت، تفکر و معرفت در اربعین شدند و خواستار برنامه ریزی اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری برای این حرکت عظیم شدند.
امروزه هدف هر مسلمان باید ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد و ایجاد این تمدن هدف نهایی ماست و این هیئت‌های سیار اربعین می‌تواند یک وسیله گویایی برای تحقق این هدف باشد.
وی افزود: سطحی بودن فضای گفتمانی اربعین یکی از خلأ‌های کنونی جامعه است و نظر به اهمیت تربیت عاشورایی و حسینی متولیان عرصه فرهنگ و حوزه تعلیم و تربیت، ضرورت دارد به این مسئله در ابعاد گوناگون و از منظر‌های مختلف بنگرند، برنامه ریزی‌هایی در راستای جذب و مشارکت حداکثری با بهره‌گیری از آثار و خیر و برکت این جریان موثر ایجاد کنند.
مظفری بیان کرد: مسئله اربعین برای جامعه می‌تواند احیا کننده و مروج فرهنگ عاشورا در خانواده‌ها و در بین دانشجویان باشد که از ضرورت بالایی برخوردار بوده و در صورت پرداختن به این امر مهم، اثرات بسیار مطلوبی در جامعه از آن انتظار می‌رود و عملاً به اربعین به عنوان یک فعالیت جمعی یا برنامه مستحب دینی نگاه شده است درحالیکه کنشگری در این حوزه و توجه به آن در آینده‌ای نزدیک می‌تواند اسباب تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.
گفتنی است، دانشجویان سراسر کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم‌های عزدارای در مساجد و تکیه ها، اقدام به برپایی هیئت سیار در سطع معابر کرده اند که با استقبال مردم مواجه شده است.
خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha