«محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی»؛ شعار جشنواره قرآنی وزارت علوم / اختتامیه اواخر آبان
کد خبر: 3932745
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
رشید جعفرپور خبر داد:

«محمد(ص) پیامبر رحمت و مهربانی»؛ شعار جشنواره قرآنی وزارت علوم / اختتامیه اواخر آبان

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به انتخاب شعار «محمد پیامبر(ص) رحمت و مهربانی»، گفت: این شعار با توجه به جسارت‌های صورت گرفته اخیر انتخاب شده و به تصویب شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم نیز رسیده است.

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به جسارت‌های صورت گرفته علیه پیامبر اکرم(ص) و حمایت رئیس‌جمهور فرانسه از این اقدام، گفت: شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم به این نتیجه رسید که برای پاسخ به این اقدام یک‌سری اقدامات را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: از جمله این اقدامات محور قرار دادن شعار این دوره از جشنواره با عنوان «محمد(ص)؛ پیامبر رحمت و مهربانی» بود که در شورای سیاست‌گذاری به تصویب رسید و در تمام محتواهای تولیدی جشنواره این شعار وجود خواهد داشت. در مراسم اختتامیه نیز به همین مورد پرداخته خواهد شد. همچنین پیشنهاد داده شد که شورای سیاست‌گذاری بیانیه‌ای را در همین باره صادر کند و سال آینده نیز در بخش رشته‌های معارفی به سبک زندگی‌ پیامبر و کتاب‌هایی درباره ایشان بیشتر توجه شود.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد وضعیت سی‌‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم بیان کرد: پس از داوری آثار در بخش‌های هنری، پژوهشی، ادبی و فناوری نتایج این بخش‌ها مشخص شده و در بخش معارفی نیز نتایج طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. به این ترتیب تنها بخش آوایی و اختتامیه جشنواره باقی مانده است که آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: طی روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان‌ماه بخش آوایی به صورت مجازی و ۲۵ آبان‌ماه نیز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان، اختتامیه جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود و تلاش خواهد شد که در این مراسم از حضور وزیر علوم، معاون فرهنگی و دیگر مدیران و مسئولان استانی بهره‌مند شویم.

جعفرپور در مورد کیفیت برگزاری بخش آوایی و نحوه ارائه تلاوت شرکت‌کنندگان گفت: در این‌ مرحله داوران در دانشگاه صنعتی اصفهان مستقرند و شرکت‌کنندگان‌ نیز از منزل یا دانشگاه محل تحصیل به صورت‌ مجازی ارتباط زنده برقرار کرده و در جشنواره حضور می‌یابند.‌ آزمایش‌های اولیه برگزاری به این شیوه نیز صورت گرفته و با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha