حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی درگذشت + پیام‌های تسلیت
کد خبر: 3932999
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی درگذشت + پیام‌های تسلیت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور امور ایثارگران سازمان بهزیستی کشور و از چهره‌های شناخته شده در عرصه برگزاری مسابقات قرآن که در هشت سال دفاع مقدس به درجه جانبازی نائل شده بود، به علت ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی درگذشت

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون سابق امور فرهنگی این سازمان عصر روز گذشته، ۱۲ آبان‌ماه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدی، رئیس شورای سیاست‌گذاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام و عضو شورای‌ عالی قرآن سازمان بهزیستی بود و چهار دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان را برگزار کرد.

مرحوم سیدمحمدی دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول و مدرک کارشناسی‌ارشد امور بین‌الملل بود. وی که به درجه رفیع جانبازی نیز نائل آمده بود، در مسیر کمک به بهبود وضعیت قرآنی جامعه هدف سازمان بهزیستی و به خصوص نابینایان گام‌های مهمی برداشت که برپایی دوره‌هایی همچون آموزش تلفنی حفظ قرآن، دانشجومعلم و دانشجومتدبر قرآن کریم با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی، از جمله این فعالیت‌ها بود.

خبرگزاری ایکنا، این ضایعه را به خانواده محترم، جامعه قرآنی و همکاران مرحوم در بخش ایثارگران، فرهنگی و قرآنی سازمان بهزیستی کشور تسلیت می‌گوید.


بیشتر بخوانید:


در همین راستا پیام‌های تسلیتی صادر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

پيام تسليت دفتر مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمی صافی‌گلپايگانی دامت بركاته

بسمه تعالی
انا لله و انا اليه راجعون
رحلت عالم فرزانه، حامی محرومان، مروج و ناشر مكتب اهل بيت عليهم السلام، حجت الاسلام و المسلمين آقای حاج سيدمهدی سيدمحمدی موجب تاثر و تاسف گرديد.
آن روحانی جليل القدر، عمر پربركت خود را در ترويج و نشر معارف نورانی اهل بيت عليهم السلام و خدمت صادقانه به محرومان و مستمندان گذراند و با تاسيس مراكز عام المنفعه خدمات بسياری را به جامعه اسلامی تقديم نمود. تلاش خستگی‌ناپذير او برای رساندن تعاليم عالی اسلام در داخل و خارج از كشور فراموش ناشدنی است و ان شاالله ذخيره و توشه‌ای بزرگ برای عالم قيامت او خواهد بود.
فقدان اين روحانی فداكار را به خاندان محترم آن فقيد سعيد به ويژه فرزندان فاضل و گرامی ايشان و برادران ارجمندشان و همه بستگان محترم تسليت عرض مي‌كنيم.
رحمت و غفران الهی و صبر جميل و اجر جزيل برای بازماندگان آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت داريم.
١٨ ربيع الاول/ ١٤٤٢
دفتر آيت الله العظمی صافی گلپايگانی

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
روح ملکوتی و مددکار محرومان و توانخواهان حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی در شب میلاد جد بزرگوارش حضرت محمد مصطفی(ص) به ملکوت اعلی پیوست.

اینجانب رجا واثق دارم تلاش‌های مخلصانه و شبانه‌روزی آن روحانی، جانباز و مددکار که عمر بابرکت خویش را در مناصب متعدد مدیریتی ستادی و استانی بهزیستی صرف التیام آلام ولی نعمتان انقلاب و ارتقای سطح رفاه اجتماعی جامعه هدف سازمان نموده است، صدقه جاریه و باقیات و صالحات بی پایان برای آن سفر کرده در سرای باقی خواهد بود.

از محضر خداوند مهربان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای بیت مکرم، همکاران و دوست داران ایشان صبر و شکیبایی توأم با سلامتی مسألت دارم.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

متاسفانه باخبر شدیم روحانی جانباز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور ایثارگران، فعال فرهنگی و قرآنی و عضو ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم در شب میلاد جد بزرگوارشان به رحمت خدا رفته‌اند.

ایشان نقش مهمی در اجرا و ارتقای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی خانواده بزرگ بهزیستی کشور داشتند و از جمله اعضای فعال و دلسوز ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم بودند.

فقدان این روحانی معزز در جلسات ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم که دلسوزانه پیگیر امور برگزاری این مسابقات برای نابینایان کشور بودند برای اعضای این ستاد دشوار و جانگداز خواهد بود.

اینجانب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی را به خانواده بزرگ بهزیستی، جامعه قرآنی و بازماندگان محترمشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه مسئلت می‌کنم.

متن پیام آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب

بِسمِ اللّهِ الرحمنِ الرحیم

«فَضَّلَ اللّهُ المُجَاهِدينَ عَلَى القاعِدِينَ أَجْراً عَظيماً * دَرَجاتٍ مِّنهُ وَمَغفِرَةً وَرَحمَةً وَكانَ اللّهُ غَفُوراً رَّحيماً»

رحلت جانگداز برادر مخلص، روحانی مجاهد و فداکار، سلالة السادات «حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمهدی سیدمحمدی» از مسئولین خدوم سازمان بهزیستی کشور و عضو فعال بنیاد ملی عفاف وحجاب، غمی که در ماه‌های اخیر به خاطر از دست دادن انبوهی از یاران و عزیزان علمی و انقلابی داشتیم را مضاعف کرد.

بنده در طول مدت‌های مدید، مفتخر بودم که از نزدیک با این شخصیت فاضل، متدین، زحمتکش، دلسوز و بسیار فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی بین‌المللی همکاری داشته باشم.

ایشان با وجود به همراه داشتن آثار جانبازی از دوران شکوهمند دفاع مقدس، همواره با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، متواضعانه در تمام صحنه‌ها حضور یافته و مخلصانه و مجدّانه تلاش می‌نمود. عاش سعیدا و مات سعیدا.

اینجانب ضایعه فقدان این دوست و همکار صمیمی را خدمت یکایک دوستان، همکاران و منتسبین ایشان - خصوصاً همکاران غمدیده‌اش در بنیاد ملی عفاف و حجاب - به ویژه خدمت همسر مکرمه و فرزندان برومند و داغدارش تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

از خداوند رحمان و رحیم می‌خواهم که روح بلند اين ذريه زهراى اطهر (سلام الله عليها) را در شب میلاد باسعادت حضرت رحمة للعالمين محمد مصطفى (صلى الله عليه وآله) و امام جعفر صادق (علیه السلام) مورد لطف و بركات خاصه خويش قرار داده، با اجداد طاهرينش محشور فرمايد.

همچنین عاجزانه از درگاه الهی مسألت دارم که به برکت آن دو وجود مقدس(سلام اللّه علیهما) امت اسلامی را از این ویروس منحوس نجات دهد.

وإنا للّه وإنا الیه راجعون
محمدحسن اختری
مدیر عامل بنیاد ملی عفاف و حجاب
۱۲ آبان ۱۳۹۹

پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال غم‌انگیز خادم القرآن و العتره مجاهد و جانباز سرافراز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی ضایعه‌ای جهت جامعه فعالان قرآنی و خانواده بزرگ سازمان بهزیستی کشور است.
مساعی مخلصانه و خدمات اثرگذار آن مرحوم در عرصه ترویج و تعمیم شعائر دین و معالم آل یاسین خصوصاً اهتمام در استقرار مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان از نقاط نورانی زندگانی ایشان است که در خاطر مددجویان بهزیستی و قرآنیان خواهد ماند.
انشاالله که در ایام منتسب به خاتم الانبیاء و صادق آل محمد صلی الله علیه و آله اجمعین این سید بافضیلت در شعاع رضایت پروردگارش مستقر و در جوار مادبه اجداد طاهرینش متنعّم باشد.

پیام تسلیت بنیاد بین‌المللی ثامن

الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا

با نهايت تأسف و دركمال ناباورى روح بلند و ملكوتى اسوه اخلاق و ايمان، عبد صالح خدا، جانباز سرافراز دفاع مقدس و ياور محرومان و مستضعفان حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاى حاج سيد مهدى سيد محمدى در شب میلاد جد بزرگوارش حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله به جوار رحمت حق تعالى بال گشود و دل های ما را سرشار از غم و اندوه کرد.

سال‌ها تلاش و پيگيرى مجدانه ایشان در عين سلامت نفس و همراهى قلب سليم و روح رحيم و خلق كريمانه در زدودن زنگار محرومیت از مستضعفین، چهره اى ماندگار ميان دوستدارانش از او به يادگار گذاشته و از طرفی عمرى مجاهدت خستگی‌ناپذیر اين سلاله رسول الله صلی الله علیه و آله را در راه اعتلاى معرفت اهل بيت عليهم السلام و نشر و تبليغ معارف اسلام ناب محمدى صلی الله علیه و آله هرگز از ياد فعالین فرهنگی، قرآنی و تبلیغی کشور نخواهند رفت.

بدون شک مهم ترین اقدام در عمر کوتاه و پربرکت ایشان و باقیات الصالحاتی که همیشه آثار آن باقی خواهد ماند تاسیس بنیاد بین المللی ثامن به منظور نشر معارف حقه شیعه بود، این بنياد كه فعاليت‌هاى مستمر خود در حوزه تبليغات دينى را مرهون تلاش هاى آن ذریه پاک رسول الله صلی الله علیه و آله مى‌داند، ضمن عرض تسليت به محضر حضرت ولى الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه و خانواده آن مرحوم و دوستان ایشان، بر ادامه مسيرى كه آن فقيد سعيد بنا نهاده ثابت قدم خواهد ماند.

امید است روح بلندش از آن جایگاه رفیع مانند همیشه راهنما، راه‌گشا و مددکار ما باشد.

عاش سعيدا و مات سعيدا

انتهای پیام
captcha