واکنش قاری سرشناس مصری به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص) + فیلم
کد خبر: 3933251
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

واکنش قاری سرشناس مصری به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص) + فیلم

طه محمد عبدالوهاب، قاری مصری و داور بین‌المللی قرآن ضمن محکومیت شدید اهانت نشریات فرانسوی و دولت آن کشور نسبت به ساحت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: درباره کسانی که به رسول خدا جسارت می‌کنند، نباید ساکت بنشینیم و ساکت نخواهیم نشست. ممکن است در زندگی از حق خود و یا پدر و مادرمان بگذریم ولی از حق رسول‌الله(ص) هرگز نخواهیم گذشت.

واکنش قاری سرشناس مصری به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص)به گزارش ایکنا، طه محمد عبدالوهاب، قاری مصری و داور بین‌المللی قرآن کریم با ارسال پیام تصویری به نشست رسول رحمت(ص) که با حضور چهره‌هایی شاخص از جامعه قرآنی و در محکومیت اهانت به ساحت نبوی به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد، اظهار کرد: چرا در این زمان باید چنین اتفاقی بیفتد؟ آیا هدف از جسارت به مقام رسول اکرم(ص) با کلمات و کاریکاتور ضربه‌زدن به جشن و شادی ما از عید میلاد رسول(ص) بود؟

وی افزود: به خدا سوگند هرگز نمی‌توانند به این هدف‌شان برسند، ما ساکت نخواهیم شد و نخواهیم گذاشت، این مسئله بی‌جواب بماند، چرا که رسول‌الله(ص)، عزیز دل‌های ماست، خداوند می‌فرماید: وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّه(حجرات/ 7) نفرمود: رسول‌الله معکم، بلکه فرمود: «فیکم» یعنی رسول‌الله(ص) در میان شماست، پس ایشان در میان ما و جان‌ها و خون  قلب ماست و ما باید نسبت به کرامت خود حساس باشیم.


بیشتر بخوانید:


این قاری مصری اظهار کرد: خون‌های ما نسبت به هتک حرمت ساحت پیامبر(ص) به جوش آمده است. پیامبری که خداوند در وصفش فرموده: «وَ إِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيم»(قلم/ 4) خداوند نفرمود: تو دارای مال یا جمال هستی، بلکه اخلاق را انتخاب کرد، چرا که ایشان اسوه اخلاق و ادب و رحمت بودند، خداوند نفرمود: تو صاحب اخلاق عظیمی هستی، بلکه فرمود: بالاتر از اخلاق و ادب و رحمت هستی.

طه محمد عبدالوهاب ادامه داد: در قرآن می‌خوانیم: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيم»(توبه/ 128) خداوند صفت رحمت و رأفت را به تنهایی در آیه ذکر نکرده، بلکه هر دو را همزمان به پیامبر اکرم(ص) نسبت داده است. ما درباره کسی که به چنین پیامبری جسارت می‌کند، نباید ساکت بنشینیم و ساکت نخواهیم نشست. ممکن است در زندگی از حق خود و یا پدر و مادرمان بگذریم ولی از حق رسول‌الله(ص) هرگز نخواهیم گذشت.

این قاری مصری در پایان تصریح کرد: تصور کنید اگر کاریکاتوری موهن درباره سران یکی از کشورها کشیده شده بود، چه غوغا و اعتراضی راه می‌افتاد، کار به عذرخواهی رسمی و بستن مجله مورد نظر می‌رسید، اما در مورد رسول‌الله(ص) هیچ واکنشی مشاهده نمی‌کنیم، اما من در این جمع مبارک به شخص یا کشوری که به نبی مکرم اهانت کرد، اعلام می‌کنم که آن‌ها باید از ما و همه مسلمانان و نیز از رسول اکرم(ص) عذرخواهی کنند.

انتهای پیام
captcha