اجرای مسابقه کتابستان تا پویش نذر کتاب
کد خبر: 3933883
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته کتاب

اجرای مسابقه کتابستان تا پویش نذر کتاب

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ از اجرای مسابقه کتابستان تا پویش نذر کتاب به همت رادیو فرهنگ، طی هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد.

اجرای مسابقه کتابستان و پویش نذر کتاب در رادیو فرهنگبه گزارش ایکنا؛ مهدی دادجو مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب گفت: رادیو فرهنگ در این دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برای خانه کتاب و ادبیات ایران و هر نهادی که در این هفته در حوزه کتاب فعالیتی دارد این امکان را فراهم کرده تا بتوانند اطلاعات و اخبار خود را روی آنتن زنده شبکه فرهنگ ارائه دهند.

وی افزود: همچنین با معاونت صدا در استان‌ها هماهنگی‌هایی انجام شده تا در بخش‌های مختلف هر فعالیتی که به نوعی با کتاب سر و کار دارد را اطلاع‌رسانی کرده و به سرعت روی آنتن زنده قرار گیرد. در واقع نگاه رادیو فرهنگ، نگاه ملی است، به ویژه در مناطقی که امکان دسترسی کمتری به پایتخت دارند.

دادجو ادامه داد: آنچه بناست تا شبکه فرهنگ علاوه بر اطلاع‌رسانی رقم بزند، بحث راه‌اندازی پویش نذر کتاب در سراسر کشور با همکاری بسیج دانشجویی و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است؛ به این صورت که هر فردی که در توانش است کتاب‌هایی را خریداری می‌کند یا کتابی را که لازم ندارد به دفاتر صداوسیمای هر منطقه تحویل داده و توزیع نیز از همانجا انجام می‌شود، البته قرار شد پس از هفته کتاب نیز این پویش ادامه یابد.

وی درباره برنامه‌های دیگر رادیو فرهنگ در ایام برگزاری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های رادیو فرهنگ برگزاری مسابقه «کتابستان» است که اولین قسمت آن در اولین جمعه هفته کتاب این دوره آغاز می‌شود و پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

این برنامه از سی‌ام آبان‌ماه، ۹۰ دقیقه به صورت زنده برگزار می‌شود و ما با کتاب به دل خانواده‌ها می‌رویم. در واقع به جای اینکه مردم را به جایزه عادت دهیم، بیشتر قصد داریم لذت کتاب و مطالعه آن را به مخاطبان نشان دهیم.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با اشاره به اینکه ما از نظرات سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران حوزه کتاب برای تولید در این حوزه استقبال می‌کنیم، بیان کرد: ما در برنامه کتابستان تلاشمان بر این است که در کنار اجرای برنامه مفرح برای مردم، کتاب را در بین خانواده‌ها زنده کنیم. اینکه بگویم به دنبال افزایش سطح مطالعه مردم هستیم شعار بزرگی است، اما این فعالیت گام کوچکی در این راستاست.

دادجو افزود: برنامه زنده هفت اقلیم رادیو فرهنگ نیز که هر روز روی آنتن این شبکه می‌رود، در بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب به طور ویژه به برنامه‌های روزشمار این هفته کتاب اختصاص پیدا کرده و هر روز یک خبرنگار حوزه کتاب به صورت زنده با مردم صحبت و خبر‌های روز هفته کتاب امسال را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. همچنین در کنار این برنامه‌ها مهمانان متعددی از نویسندگان و هنرمندان خواهیم داشت.

یادآور می‌شود؛ بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha