افتتاح کتابخانه عمومی حسینی در زنجان
کد خبر: 3936115
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

افتتاح کتابخانه عمومی حسینی در زنجان

کتابخانه عمومی حسینی در زنجان افتتاح شد که شامل بخش تخصصی برای استفاده طلاب و حوزویان است.

افتتاح کتابخانه عمومی حسینی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، کتابخانه عمومی حسینی شب گذشته، 28 آبان‌ماه در زنجان افتتاح شد و در آن 20 هزار نسخه کتاب وجود دارد که نسخ خطی از آثار ارزشمند آن به‌شمار می‌رود و بخش‌های مختلفی همچون سالن مطالعه، سالن کودک، اینترنت، نشریات و اتاق محققان در این کتابخانه  به مساحت 433 مترمربع تعبیه شده است.

مسجد جامع و مدرسه علمیه زنجان معروف به مسجد جامع سید مربوط به اوایل دوره قاجار است و از میراث فرهنگی زنجان به‌شمار می‌رود. کتابخانه این مجموعه که به دوره پهلوی دوم بازمی‌گردد، 14 سال قبل برای بازسازی تخریب شد و در نهایت امسال کار مرمت آن به پایان رسید و در بخش‌های عمومی و تخصصی کتب مذهبی به بهره‌برداری رسید.

در این آیین کارت عضویت آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی، مرجع عالیقدر شیعیان نیز به وی تقدیم شد. همچنین شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشور نیز در سال 1359 و دوران دانش‌آموزی عضو این کتابخانه بود که کارت عضویت این شهید هسته‌ای در قالب تابلو در این آیین رونمایی و به معرض نمایش گذاشته شد.

محمدربیع احمدخانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: شیوع کرونا تهدیدها و فرصت‌هایی را به بار آورده که باید از ظرفیت‌ها استفاده و تهدید‌ها را نیز به فرصت تبدیل کرد و در این ایام فرهنگ مطالعه در فضای مجازی ترویج شود.

وی به استفاده از ظرفیت کتاب‌های الکترونیکی و کتابخانه‌های دیجیتال تاکید کرد و گفت: افتتاح کتابخانه حسینی فرصت خوبی را برای بخش کتاب‌های تخصصی حوزوی ایجاد کرده و امیدواریم افتتاح این کتابخانه زمینه ورود خیران و افراد شاخص را در بحث کتابخانه‌سازی فراهم سازد.

سیروس نعمتی، معاون اداره‌کل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان نیز در این مراسم بیان کرد: احداث و تجدید بنای کتابخانه حسینی در زیربنای 433 مترمربع از محل کمک‌های مسجد سید، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان و تامین تجهیزات از سوی بنیاد علمی و آموزشی قلم‌چی محقق شده است.

وی یادآور شد: این کتابخانه متعلق به خاندان آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی است که تا همین سال‌های اخیر به عنوان یک کتابخانه عمومی مشغول به فعالیت خود بود که در سال ۸۸ به دلیل ریزش بخشی از این کتابخانه، تعطیل و به مرمت آن اقدام شد که کار مرمت آن به پایان رسیده و در هفته کتاب افتتاح به بهره‌برداری رسید.

نعمتی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این کتابخانه به‌صورت عمومی استفاده خواهد شد و از بخش تخصصی نیز طلاب علوم دینی از آن استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha