«زمستان بی‌برف» سیما به «روز باشکوه» انقلاب رسید
کد خبر: 3953043
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
همراهی سیما با ایام دهه فجر؛

«زمستان بی‌برف» سیما به «روز باشکوه» انقلاب رسید

در پایان هفته جاری فیلم‌های «زمستان بی‌برف»، «پاییز امیرخیز»، «روزی روزگاری»، «تبعیدی‌ها»، «سرود خاک» و... روی آنتن شبکه‌های سیما خواهد رفت.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زمستان بی‌برف»، «پاییز امیرخیز»، «روزی روزگاری»، «تبعیدی‌ها»، «سرود خاک»، «روز باشکوه»، «مزررعه پدری»، «ضیافت» و... چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 22، 23 و 24 بهمن ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی جدید «زمستان بی‌برف» به کارگردانی «حسن نجفی»، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: جلال همسر راضیه زن جوان و پا به ماهی است که در توسط ماموران ساواک پاپوش برایش درست می شود و دستگیر می شود. اما فرار می‌کند و بعد از چند سال برمی‌گردد و متوجه می‌شود که همسرش از او جدا شده و با کس دیگری ازدواج کرده و جزامی شده و جلال به دنبال راضیه می‌رود. کامران تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده و سنا پورسعیدی در فیلم تلویزیونی «زمستان بی برف» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پاییز امیرخیز» به کارگردانی حسن نجفی، جمعه 24 بهمن ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: جلال شاطری گنده لات محله به دلیل سوراخ کردن عکس شاه روی اسکناس توسط ماموران نظامی دستگیر می شود، اما فرار می‌کند و خودش را پنهان می‌کند، به دروغ به جلال خبر می‌رسد که زنش غیابی طلاق گرفته و با مردی ازدواج کرده است، جلال به امیرخیز برمی‌گردد، اما همسرش راضیه را پیدا نمی‌کند و با هجوم ماموران دوباره فرار می‌کند، او بعد از سال‌ها که برای کمک به بیماران جزامی وارد محل نگهداری آنها می‌شود زنش را پیدا می‌کند. کامران تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده و سنا پورسعیدی در فیلم تلویزیونی «پاییز امیرخیز» بازی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «روزی روزگاری» به کارگردانی احمد دیری، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 7:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم ماجرای یک فوتبالیست جوان به نام علی را روایت می‌کند که در زمان پیش از انقلاب، به دلیل فعالیت‌های انقلابی و مخالفت با رژیم، به روستایی به نام شاه آباد بالا محله تبعید شده است. در آنجا گروه‌های مختلفی از مردم، نظامیان و جاهل‌های طرفدار شاه حضور دارند. با آمدن این جوان به روستا، به خاطر جاهل‌ها به سرکردگی تیمور، مشکلات زیادی برای علی به وجود می‌آید. بابک انصاری، جمشید جهانزاده، فرج‌الله گلسفیدی، احمد رضا سعدی و فریبا طالبی در فیلم تلویزیونی «روزی روزگاری» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «تبعیدی‌ها» به کارگردانی «جهانگیر جهانگیری»، پنج‌شنبه 23 بهمن ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: پس از کودتای بیست و‌هشتم مردادماه سال ۱۳۳۲ تعدادی روزنامه‌نگار، افراد آزادی‌خواه و مبارز و افسران ضدکودتا دستگیر و پس از محاکمه در دادگاه‌های فرمایشی به منطقه‌ای خشک و گرم در جنوب کشور تبعید می‌شوند. فرامرز قریبیان، هادی اسلامی، حبیب اسماعیلی، مجید میرزاییان و مهدی آریان نژاد در فیلم سینمایی «تبعیدی‌ها» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

فیلم تلویزیونی «سرود خاک» به کارگردانی جواد مزد آبادی، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم خواهیم دید: گروهى از نوجوانان با ابلاغ آموزش و پرورش براى اعزام گروه هاى سرود برتر دانش آموزى به جبهه و دادن روحیه به رزمنده ها خود را براى رفتن به منطقه آماده مى کنند؛ اما گرفتن رضایت‌نامه از پدر و مادر به عنوان شرط لازم رفتن به منطقه براى آنها مشکل ساز مى شود. بین آنهایى که موفق به گرفتن رضایت نامه مى شوند و آنهایى که نمى شوند، دودستگى پیش مى آید و بالاخره گروهى از آنها عازم جبهه مى شوند. در آنجا نیز با مشکلات فراوانى روبه رو مى شوند و حتى با عبور از میدان مین خودشان را به رزمنده ها مى رسانند اما متوجه مى شوند. حسین سلیمانى، آریو متوقع، محسن قاضى مرادى، علی‌رضا اوسیوند و حسن موذنى در فیلم تلویزیونی «سرود خاک» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پلاک هفت کوچه پاییز» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی»، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یک خبرنگار به سراغ نویسنده‌ای مشهور می رود تا برای چاپ رمان او به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود. در ادامه می‌فهمیم رمان نویسنده واقعیت داشته و در زمان پهلوی دوم او مامور ساواک بوده و باعث شده جوانی مبارز به دست ماموران ساواک دستگیر شود. داریوش فرهنگ، احمد ساعتچیان، نازنین فراهانی و احسان عیوض زاده در فیلم تلویزیونی «پلاک هفت کوچه پاییز» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «ویلای پرماجرا» به کارگردانی مهرداد محتشمی، پنج‌شنبه 23 بهمن ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این فیلم درباره سعید آهنگ ساز شعرهای کودکانه است که برای ساخت آهنگ به ویلای دوستش می رود او قصد ازدواج با نیلوفر را دارد که پدر نیلوفر چندان از کار سعید راضی نیست و مخالف است. او در ویلا با شنگول و منگول که از گله جامانده اند برخورد می کند و در پی مراقبت از آنها در برابر گرگ است. گرگ نیز به هر دری می زند تا به آنها برسد از طرفی آهنگ سعید نیز مورد پذیرش رئیس شرکت موسیقی که سعید آنجا کار می کند قرار می‌گیرد. پدر نیلوفر به همراه او به ویلا آمده است. زنده یاد کیومرث ملک مطیعی، شهرام قائدی، شهرزاد عبدالمجید و ساعد هدایتی در فیلم تلویزیونی «ویلای پرماجرا» هنرنمایی کرده اند.

انیمیشن سینمایی «قلب خورشید» به کارگردانی احمد علمدار، جمعه 24 بهمن ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این انیمیشن خواهیم دید: پهلوان پیرمراد سیستان که پهلوان اول شهر بوده و دوال پهلوانی سی سال نزد او بوده قصد می‌کند که یک جانشین از بین جوانان شهر برگزیند. در مسابقه‌ای که برپا می‌شود 7 نفر انتخاب می‌گردند. پیرمراد می‌گوید که هر کس یاقوت درشتی که وسط دوال پهلوانی است را به سیستان برگرداند پهلوان اول است  و می‌گوید که یاقوت دست یکی از دوستانش مهریار است . هفت جوان حرکت می‌کنند و بعد از طی طریق بسیار و درگیری‌های فراوانی که در مسیر حرکتشان است هر بار یکی از آنها به راه سرنوشت خویش می رود در نهایت اصلان و بهرام  به قلعه ای که یاقوت آنجاست می‌رسند. بهرام ابتدا یاقوت را می‌بیند و اصلان را صدا می‌زند ولی اصلان می‌خواهد بهرام را با چاقو بزند و یاقوت را می‌برد که در چاه افتاده و غریبه‌ای قصد دارد که یاقوت را بدزدد.

فیلم تلویزیونی جدید «انتخاب ویژه» به کارگردانی مسعود تکاور، جمعه 24 بهمن ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: یلدا و علی‌رضا نامزد هستند و درست 48 ساعت قبل از عروسی یلدا با دیدن این که برادر کوچکش نیما را گروگان گرفته‌اند با دادن پیامک به علی‌رضا ناپدید می‌شوند. مهدی دوست علی‌رضا که پلیس است با پیگیری این مسئله و ناپدید شدن یلدا متوجه می‌شود که یک گروه خلافکار که در کار قاچاق مواد و دلار بوده‌اند به همدستی هرمز پسر عموی یلدا نیما را ربوده‌اند و با همکارانش نیما و یلدا را نجات .علی‌رضا جلالی تبار، مهدی امینی‌خواه، امین زندگانی و محمدرضا رهبری در فیلم تلویزیونی «انتخاب ویژه» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «روز باشکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: قهرمان دوچرخه سواری به نام گل آقا پس از کسب مدال قهرمانی آسیا، در بازگشت به زادگاه خود با استقبال پرشور همشهریانش رو‌به‌رو می‌شود. مقامات دولتی شهر او را بلافاصله به فرمانداری می‌برند تا در جلسه‌ای که برای استقبال ورود خانواده سلطنتی به شهر تشکیل شده شرکت کند. فرماندار و مقام های نظامی و امنیتی از گل آقا می‌خواهند تا با استفاده از محبوبیت خود مردم را ترغیب کند که قالی های منازل خود را در اختیار فرمانداری بگذارند تا مسیر استقبال را با آن فرش کنند. گل آقا به این همکاری تن در نمی‌دهد، اما پس از آن که برادر نامزدش، که خبرنگار شهر است، به عنوان محرک او ربوده می شود خواست فرماندار و مقام‌های نظامی را اجابت و مردم را به مشارکت دعوت می‌کند. پدر گل آقا، اوس خالد، مخالف شرکت فرزندش و مردم شهر در مراسم استقبال است. علی نصیریان، جمشید هاشم‌پور و علی‌رضا خمسه در فیلم سینمایی «روز باشکوه» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «سناتور» به کارگردانی «مهدی صباغ‌زاده»، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: استوار حقگو مقدار زیادی هروئین جاسازی شده در کامیون علی حقیقت کشف می‌کند. علی از وجود هروئین‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و با اطلاعاتی که در اختیار استوار حقگو می‌گذارد استوار در می‌یابد که شبکه‌ ورود و توزیع هروئین را سناتوری انتصابی هدایت می‌کند. او ماجرا را به اداره‌ آگاهی اطلاع می‌دهد، اما آنها از پیگیری لازم طفره می‌روند. بیژن امکانیان، فرامرز قریبیان، بهزاد رحیم‌خانی و عنایت بخشی در فیلم سینمایی «سناتور» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «کمی آن سوتر» به کارگردانی محمد درمنش، پنج شنبه 23 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.قصه این فیلم درباره‌ی ناصر ساواکی سابق است که تمام این سال‌ها را به‌صورت مخفیانه زندگی کرده است. او  بسته‌های مشکوکی دریافت می‌کند بسته‌هایی که حاوی تسبیح و عکس خود او در روزگار جوانی است وی پس از کش و قوس‌های فراوان سعی دارد فرستنده بسته‌ها را پیدا کند و در هر بار جستجو به‌وسیله فلاش‌بک با یکی از سوژه‌هایش در دوران پیش از انقلاب و شکنجه‌ها، جنایاتی که مرتکب شده است به یادش می‌آید. در این فیلم تلویزیونی؛ امیرحسین مدرس، محمد کاسبی و جعفر دهقان ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مزرعه پدری» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، پنجشنبه 23 بهمن ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان زندگی نویسنده ای به نام محمود است که به خاطر جلسه نقد و بررسی آخرین رمانش به نام مزرعه پدری، به دانشگاهی در دزفول دعوت شده است. در بخش های مختلف فیلم شاهد رابطه بسیار عمیق و صمیمی محمود با همسر و دو فرزندش هستیم، اما کم کم با پیش رفتن روال داستان در می‌یابیم همسر و فرزندان محمود، در همان سال‌های آغازین جنگ، در حالی که او در جبهه‌های نبرد به سر می برده است، بر اثر بمباران دشمن بعثی در دزفول به شهادت رسیده‌اند. علاوه بر این حضور محمود در منطقه‌های جنوب غرب کشور، باعث یادآوری خاطرات او و بازسازی صحنه‌هایی از او در میان همرزمانش می‌شود. مهدی احمدی، جمشید هاشم‌پور، آتنه فقیه نصیری و قاسم زارع در فیلم سینمایی «مزرعه پدری» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ضیافت» به کارگردانی مسعود کیمیایی، جمعه 24 بهمن ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود. داستان این فیلم از این قرار است که؛ هفت دوست سال‌ها پیش قرار گذاشته‌اند که چند سال بعد در روز مشخصی بار دیگر در پاتوق همیشگی‌شان گرد هم بیایند. در روز تعیین شده همه با هیئت های تغییر یافته حاضر می‌شوند به غیر از رامین که اکنون وکیل شده و برای شرکتی به مدیریت مهیاران کار می‌کند. رامین ناخواسته وارد کارهای خلاف قانون رئیس شرکت شده و اکنون که دیگر حاضر به همکاری با آن ها نبوده او را به مرگ تهدید کرده‌اند و او از ترس جانش به مکان امنی پناه می‌برد و همسرش را به جای خود بر سر قرار می‌فرستد تا از دوستان قدیمیش برای نجات او کمک بگیرد. در میان دوستان قدیمی علی که مأمور پلیس است. فریبرز عرب‌نیا، پارسا پیروزفر، حسن جوهرچی، مهدی خیامی و بهزاد خداویسی در فیلم سینمایی «ضیافت» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، جمعه 24 بهمن ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی‌گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می‌دهد. بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقت دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی و مسعود رایگان در «سرو زیر آب» بازی کرده‌اند.

شبکه کودک

فیلم تلویزیونی «قهرمانان کوچک» به کارگردانی «حسین قناعت»، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 14 از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: چهار کودک که پدرانشان در یک کارخانۀ تولید لوازم‌التحریرِ به عنوان کارگر کار می‌کنند متوجه وجود عده‌ای قاچاقچی می‌شوند که باعث شده‌اند کارخانه ورشکست شده و به تعطیلی کشیده شود. بچه‌ها تصمیم می‌گیرند قاچاقچیان را گیر انداخته و از بی‌کاری پدرانشان جلوگیری کنند. بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، برزو ارجمند، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، شهرام قائدی و نادر سلیمانی در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم تلویزیونی «بچه‌های محله گل‌ها» به کارگردانی داریوش ربیعی، چهار‌شنبه 22 بهمن ساعت 18 از شبکه امید پخش خواهد شد. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: در سال 1357 برادر بزرگ‌تر عارف که از فعالان انقلابی است از بردن برادر کوچکش عارف برای تظاهرات، شعارنویسی و جلسات و فعالیت‌های انقلابی خودداری می‌کند. عارف به اتفاق دیگر دوستان و هم‌کلاسی‌هایش تصمیم می‌گیرد، خود به نحوی این فعالیت‌ها را انجام دهد شبانه اسپری رنگ تهیه می‌کنند و سرتاسر محله را به کمک دوستانش شعارنویسی می‌کنند. مامورین و فرماندهان کلانتری به‌دنبال افراد بزرگ‌تری هستند که آنها را دستگیر کنند. آنها کارهایی می‌کنند که حتی بزرگ‌ترها از انجام آن وحشت دارند و مامورین هیچ‌گونه شکی به آنها نمی‌کنند. در ادامه یکی از مامورین با پیگیری متوجه آنها می‌شود و پس از شناسائی، فرزند خود را نیز در بین آنها  می‌بیند...! در این فیلم تلویزیونی، مهدی فقیه، فرحناز منافی‌ظاهر، محرم رزاقی و مرتضی ذوالفقاری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «پرواز پنجم ژوئن» به کارگردانی علی‌رضا سمیع آذر، جمعه 24 بهمن ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: چهار هواپیماربا، سه مرد و یک زن، روز پنجم ژوئن، یک هواپیمای ایرانی را می ربایند. فرمانده آن ها شخصی است به نام فریبرز اتابکی که در میانه ماجرا وارد معرکه می شود. دو تن از مسافران، که بعداً معلوم می شود یکی از آن ها افسر است، هواپیمارباها را خلع سلاح می کنند و در برابر حیرت مسافران هواپیما را به همان مقصدی که هواپیماربایان می بردند هدایت می کنند. طراحان اولیه ربودن هواپیما، در مقصد، با برگزاری مصاحبه ای مطبوعاتی وانمود می کنند که همه مسافران قصد پناهندگی دارند و از افسر می خواهند که نظراتش را در اختیار خبرنگاران بگذارد. اما او اعلام می کند که هواپیما را با این هدف به آن جا آورده است تا معلوم شود مسافران علاقه ای به پناهندگی سیاسی و اجتماعی ندارند. در نتیجه اقدام افسر مزبور، پس از بازگشت به ایران، یکی از هواپیماربایان خود را تسلیم می‌کند. علی محمد جعفری، ناصر آقایی، آتیلا پسیانی، محسن زهتاب، مهرآزاد جوهری، حسین نصرآبادی، ارژنگ فرخ پیکر، محمدحسین زارعی فرد، رضا حامدی خراسانی، هوشنگ حسامی و رضا مختاری در فیلم سینمایی «پرواز پنجم ژوئن» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «پیچ جاده نمناک» به کارگردانی احسان سلطانیان، چهارشنبه 22 بهمن ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. تله فیلم «پیچ جاده نمناک» روایتگر داستانی است عاشقانه که در چهل و دو سال پیش اتفاق می افتد. احمد مفخم معروف به «شیرمرد» یک معلم عشایری در سیاه چادرهای ایل قشقایی است که سال‌ها در حال مبارزه سیاسی بوده است که توسط ساواک دستگیر می‌شود. مامور انتقال «شیرمرد» به تهران یکی از نیروهای ژاندارمری سمیرم است که سال ها قبل شاگرد «شیرمرد» در سیاه چادرها بوده است و حالا او بر سر دو راهی عشق و معرفت قرار می گیرد. مهران هادی، حسن جویره، امین زارع، بیژن افشار، شهاب غزالی، جهانگیر نکویی، مهرداد فرید و شهره موسوی در این تله فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «زمستان بی برف» به کارگردانی حسن نجفی، پنج‌شنبه 23 بهمن ماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: جلال شاطری گنده لات محله امیر خیز تبریز به خاطر سوراخ کردن عکس شاه بر روی اسکناس توسط ماموران نظامی دستگیر می شود، اما فرار می کند و خودش را پنهان می کند، به دروغ به جلال خبر می رسد که زنش غیابی طلاق گرفته و با مردی ازدواج کرده است، جلال به امیرخیز برمی گردد اما همسرش راضیه را پیدا نمی کند و با هجوم ماموران دوباره فرار می کند، او بعد از سال ها که برای کمک به بیماران جزامی وارد محل نگهداری آنها می شود زنش را پیدا می کند. کامران تفتی، حمیرا ریاضی، هادی افتخارزاده و سنا پورسعیدی در فیلم تلویزیونی «زمستان بی برف» بازی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی جدید «رویای سرزمین مادری» به کارگردانی حسین عامری، جمعه 24 بهمن ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: حشمت (در زمان کودکی) در بالای تپه‌ای که چشم‌انداز روبرویش را فرشی از ابر پرکرده از مادرش می‌خواهد که با او به بالای ابرها بروند و در آنجا بازی کنند. مادر برای حشمت توضیح می‌دهد که تنها بعد از این که از این دنیا بروند می‌توانند روی ابرها بازی کنند و او همیشه آنجا منتظرش خواهد ماند. حشمت که حالا یک مرد میانسال شده است، بعد از سی سال دوری به زادگاهش برگشته تا آخرین روزهای عمرش را سپری کند. او که موقع فوت مادرش هم نتوانسته به دیدنش بیاید روی دیدن مادرش بر فراز ابرها را ندارد. حسن رستمانی، زهره حمیدی، ستاره سلطانی، مهدی سادات کیایی، محمد کاوه، فاطمه پاشایی و رقیه یانسری در فیلم تلویزیونی «رویای سرزمین مادری» بازی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha