«صبار» و «شکور» بودن مردم؛ عامل اصلی ناکامی دشمن در براندازی نظام اسلامی
کد خبر: 3953181
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
نصرت‌الله لطفی مطرح کرد:

«صبار» و «شکور» بودن مردم؛ عامل اصلی ناکامی دشمن در براندازی نظام اسلامی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دو صفت قرآنی «صبار» و «شکور» مردم ایران عامل اصلی شکست توطئه‌های مختلف استکبار جهانی از جمله براندازی نظام اسلامی بوده است، گفت: همه این اقدامات و توطئه‌ها برای سقوط یک نظام سیاسی کافی بود اما مردم با همیبن نگاه و باور دینی همه فشارها و تنگناها را تحمل کنند و نگاه رو به جلو داشته باشند.

نصرت الله لطفی

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تأثیر دو صفت قرآنی «صبار» و «شکور» مردم ایران در وقوع، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما اسلامی است و این انقلاب برمبنای آموزه‌های کلام وحی شکل گرفت و مردم ایران به منزله آغازگر این نهضت الهی با هدایت امام خمینی(ره) دراین مسیر مقدس وارد شدند و امام(ره) حرکت الهی ـ سیاسی خود را مستند به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَی» کردند و قیام برای خدا را سرلوحه کارخود قرار دادند.

وی افزود: مردم هم برهمین مبنا با امام(ره) همراهی کردند، زیرا احساس کردند ارزش‌های و باورهای اعتقادی و دینی‌شان توسط نظام طاغوتی وابسته به استکبار مورد هجمه قرار گرفته و هویت اسلامی و ایرانی آنها در حال از بین رفتن است. نتیجه این همراهی به قیام 15 خرداد منجر شد که در تاسوعا و عاشورای 1357 به اوج خودش رسید و لذا چنین حرکت الهی و مردمی جز با برخورداری مردم ایران اسلامی از و صفت صبار و شکور، که خداوند در آیه 5 سوره ابراهیم ذکر فرموده، میسر نمی‌شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز تا به امروز نیز شاهد بودیم مردم این دو صفت را حفظ کرده‌اند و در همه صحنه‌های حساس و خطیر این 42 ساله با بصیرت و آگاهی حضور داشتند و در برابر انواع و اقسام مشکلات، سختی‌ها، توطئه‌ها و جنگ نرم و سخت صبوری پیشه کردند.

وی بیان کرد: همه این اقدامات و توطئه‌های استکبار جهانی  برای سقوط یک نظام سیاسی کافی بود اما اینکه چرا در ایران این اتفاق نیفتاد به خاطر همان باورها و نگاه دینی مردم بود که باعث شد مردم همه این فشارها و تنگناها را تحمل کنند و نگاه رو به جلو داشته باشند.

لطفی افزود: هنوز به یاد داریم در سال 1397 با خروج آمریکای ددمنش از برجام تورم بی سابقه‌ای به مردم تحمیل شد و موجب نارضایتی زیاد مردم از اوضاع اقتصادی کشور شد. اما همین مردم در جشن چهل سالگی انقلاب همه این سختی‌ها، انتقادات و نارضایتی‌ها از مسئولان را با صبر و متانت کنار گذاشتند و حضور گسترده‌ای در صحنه پیدا کردند و آرزوی آمریکای خبیث را مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را نمی بنید به کابوس آنها تبدیل کردند و این ثمره بصیرت، صبر، دشمن‌شناسی و شکرگزاری مردم بر نعمت انقلاب و ولایت بود.

وی تصریح کرد: این اتفاق در سال 1396 با وجود ناآرامی‌های دی ماه 96 و سال 1398 به رغم بی‌تدبیری مسئولان در افزایش قیمت بنزین و بی مبالاتی در نوع اجرای این مصوبه هم رخ داد و مردم عزیز ایران اسلامی با وجود نگرانی‌های معیشتی، نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌ها، صبورانه برای اعلام پایبندی به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی در جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گسترده‌تر از همیشه حاضر شدند.

لطفی با اشاره به اهمیت ویژگی شاکر بودن مردم ایران اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به واقع نعمتی الهی بود زیرا مردم ایران به رهبری یک مرجع عالیقدر دینی به پاخاستند و موفق شدند نه تنها یک نظام معمولی طاغوتی وابسته به استکبار، بلکه یک نظام طاغوتی 2500 ساله را سرنگون کنند و این باورکردنی نبود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز کرد: مردم ایران اسلامی از این منظر انقلاب اسلامی را یک نعمت تلقی می‌کنند و به شکرانه این نعمت وظیفه و تکلیف دینی خود می‌دانند که همواره حضوری باشکوه در جشن پیروزی انقلاب داشته باشند که «لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم ۖ وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ». ولذا مردم ایران کاملا شایسته این دو صفت و شاخصه قرآنی هستند.

انتهای پیام
captcha