مردم را نسبت به حق‌الناس‌های کرونایی آگاه کنیم
کد خبر: 3959553
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
آقاپور تبیین کرد؛

مردم را نسبت به حق‌الناس‌های کرونایی آگاه کنیم

یک متخصص سلامت اجتماعی با انتقاد از برجسته کردن جنبه جسمی بیماری کرونا در برابر ابعاد دیگر، گفت:‌ وقتی جنبه‌های روانی، اجتماعی و معنوی بیماری نیز برجسته شود، دیگر افراد حاضر نمی‌شوند فضای جامعه را آلوده کنند و آرامش روحی و روانی سایرین را بر هم بزنند.

اهمیت پرداختن به جنبه‌های اجتماعی و معنوی کرونااحسان آقاپور، عضو مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به وظایف شهروندان در رعایت حقوق اجتماعی دیگران اظهار کرد: پرداختن به این مورد و تبیین ارتباط حقوق اجتماعی و حقوق فردی افراد در این روز‌ها کرونایی می‌تواند به سلامت اجتماعی افراد کمک کند.

وی افزود: تقریباً امروز همه می‌دانند که کرونا یک بیماری اجتماعی است لذا در برابر این بیماری وظایفی برای مردم و مسئولان براساس شرایط اجتماعی جامعه مطرح می‌شود و باید توجه داشت که هر رفتار چه از سوی فرد و چه از سوی مسئولان و سازمان‌ها، کل افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های یک ساله وزارت بهداشت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: هر زمان فرد به ارتباط خود با حقوق جامعه و تأثیر رفتار‌های خود آشنا شود در زمانی که بیماری‌های همه‌گیری مانند کرونا شیوع پیدا می‌کند، این خود مردم هستند که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مواردی که به پیشگیری از بیماری می‌پردازند، پیش قدم می‌شوند. از جمله این موارد مسافرت‌های غیرضرور است که این‌ روز‌ها موجب نگرانی بخشی از جامعه و مسئولان وزارت بهداشت شده است.

این متخصص سلامت اجتماعی تأکید کرد: تک تک افراد جامعه باید به این آگاهی برسند که رفتار‌های غیر بهداشتی آن‌ها در زمان بیماری همه‌گیر می‌تواند حقوق سلامت دیگران را پایمال کند.

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در این بیماری، برجسته کردن جنبه جسمی بیماری در برابر جنبه‌های اجتماعی، روانی و معنوی بیماری است، گفت: وقتی این جنبه‌ها نیز برجسته شد افراد دیگر حاضر نمی‌شوند فضای جامعه را آلوده کرده و آرامش روحی و روانی جامعه را به هم بزنند.

وی یادآور شد: آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق خود و جامعه بیشتر از در نظر گرفتن جرایم و راه‌های سلبی دیگر در رعایت پروتکل‌های اجتماعی مؤثر است.

آقاپور بیان کرد: یک صدایی و همسویی سازمان‌ها و مردم برای یک هدف، بالاترین نقطه رسیدن به سلامت جمعی افراد است، به همین دلیل تمامی ارگان‌های دولتی و غیردولتی به همراه مردم برای جلوگیری از شکل‌گیری فضای اجتماعی کرونایی تلاش کنند.
انتهای پیام
captcha