فراهم آوردن زمینه صادرات مواد غذایی زنجان با اختصاص نشان حلال
کد خبر: 3972271
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

فراهم آوردن زمینه صادرات مواد غذایی زنجان با اختصاص نشان حلال

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان گفت: دریافت پروانه کاربرد نشان حلال مقدمات تسهیل زمینه صادرات فرآورده‌های غذایی به کشورهای اسلامی را فراهم می‌کند.

فراهم آوردن زمینه صادرات مواد غذایی زنجان با اختصاص نشان حلالسیروس صارمی، سرپرست اداره‌کل استاندارد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد به‌منظور توسعه زمینه‌های صادراتی اعطای نشان حلال به محصولات تولیدی را در دستور کار قرار داده است و واحدهای متقاضی که شرایط لازم را داشته باشند این نشان را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو واحد تولیدی در استان زنجان موفق به دریافت نشان حلال شدند، ابراز کرد: صلاحیت واحد تولیدی سوکام آریاسان در خصوص برخورداری و استفاده از پروانه کاربرد نشان حلال برای فرآورده زعفران بسته‌بندی شده با نام تجاری آتراسافرون و سوکام آریاسان تأیید شده است.

این مسئول یادآور شد: نخستین پروانه کاربرد نشان حلال نیز در استان زنجان برای یک شرکت تعاونی طیور صادر شده بود و امیدواریم شاهد افزایش صدور پروانه کاربرد نشان حلال در استان باشیم؛ چراکه غذای حلال اطمینان خاطر بیشتری را در بین مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد و با همه معیارها نیز مطابقت دارد.

سرپرست اداره استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه استاندارد حلال نه تنها در موادغذایی، بلکه در گردشگری، لوازم بهداشتی و چرم نیز بسیار مورد توجه دنیا قرار گرفته است، بیان کرد: امروز برخی از غیرمسلمان‌ها نیز به دنبال ذبح اسلامی هستند و توجه به این موضوع به رونق تولید داخلی منجر خواهد شد و باید تمهیداتی برای ترغیب بیشتر واحدها به سمت اخذ نشان حلال اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: نشان حلال سندی است که به استناد آن به اشخاص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می‌شود که برای یک سال از نشان حلال برای آن فرآورده استفاده کنند. دریافت پروانه کاربرد نشان حلال مقدمات تسهیل و هموارشدن زمینه صادرات فرآورده‌های غذایی به کشورهای اسلامی را فراهم می‌کند.

صارمی ادامه داد: تعدادی از کشورهایی مانند مالزی در خصوص نشان حلال استاندارد برنامه‌ریزی کرده و موفقیت‌هایی را در خصوص صادرات غذای حلال کسب کردند. استاندارد شاخص یک کشور سالم است و هر چه میزان پوشش استاندارد در یک کشور بیشتر باشد، می‌توان آن کشور را بر اساس آن ارزیابی کرد.

 

انتهای پیام
captcha