محبان واقعی اهل بیت(ع) حامی مظلومان و دشمن ظالمان هستند
کد خبر: 3987583
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

محبان واقعی اهل بیت(ع) حامی مظلومان و دشمن ظالمان هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان محبان واقعی اهل بیت(ع) را حامی مظلومان و دشمن ظالمان دانست.

حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) در سفارش خود به هشام فرمودند: «بِئسَ العَبدُ عَبدٌ يكونُ ذا وَجهَينِ و ذا لِسانَينِ، يُطري أخاهُ إذا شاهَدَهُ و يأكُلُهُ إذا غابَ عَنهُ، إن اُعطِيَ حَسَدَهُ و إنِ ابتُلِيَ خَذَلَهُ؛ چه بد بنده‌ای است آن بنده‌ای كه دو رو و دو زبان باشد، در حضور برادرش او را بستايد و در غيابش از وى بد گويد، اگر نعمتى به او داده شود بر وى حسد ورزد و اگر گرفتار آيد تنهايش گذارد».

وی افزود: به تعبیر آن حضرت انسان‌هایی که در حضور فردی از او تعریف و تمجید کرده و پشت سر بدگویی‌اش را می‌کنند، منافق و دورو هستند. امروز متأسفانه نه‌تنها در میان دشمنان بلکه در جامعه اسلامی نیز شاهد این دست افراد هستیم و باید با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) علاوه بر پرهیز از دورویی در شناسایی این افراد و دوری کردن و اعتماد نکردن به آنان کوشا باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان تصریح کرد: یکی از درس‌هایی که می‌توان از سیره ائمه معصومین(ع) خاصه امام کاظم(ع) بگیریم این است که همواره پشتیبان مظلومان و دشمن ظالمان باشیم. دافع از مظلومان و دشمنی با ظالمان یکی از خصوصیات آن حضرت حتی در سال‌های سخت زندان بوده و بسیار به آن سفارش کرده‌اند.

هاشمی عنوان کرد: فردی به نام صفوان، شترهای خود را به هارون ظالم جهت سفری که می‌خواست به مکه برود اجاره داد. امام موسی کاظم(ع) خطاب به او فرمودند: چرا شترهایت را به این مرد ظالم ستمگر کرایه دادی؟ او پاسخ داد: من به او کرایه دادم جون این سفر برای معصیت نبود و سفر حج و طاعت بود و در غیر این صورت کرایه نمی‌دادم. امام به صفوان فرمودند: آیا پول‌هایت را گرفته‌ای یا خیر؟ کرایه‌هایت مانده یا نه؟ او گفت: بله مانده. فرمود: به دلت یک مراجعه کن، الآن که شترهایت را به او کرایه داده‌ای، آیا ته دلت علاقه‌مندی که حداقل هارون این‌قدر در دنیا زنده بماند که برگردد و کرایه تو را بدهد؟ گفت: بله. امام(ع) فرمودند: تو همین مقدار راضی به بقای ظالم هستی و همین گناه است.

وی یادآور شد: این دستور امام کاظم(ع) گویای این است که انسان وقتی می‌تواند یک مسلمان و شیعه ناب باشد که تا در توان دارد باید حامی مظلومان باشد و از ظلم ظالمان خشم بگیرد. محبان واقعی اهل بیت(ع) در عمل باید دوستدار و پیرو سیره آن بزرگواران باشند و به شعار و حرف بسنده نکنند.

انتهای پیام
captcha