همایش «تجلیل از منادیان وحدت و تقریب» استان کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4004437
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

همایش «تجلیل از منادیان وحدت و تقریب» استان کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای توسعه قرآنی استان گفت: همایش «تجلیل از منادیان وحدت و تقریب» در گرامیداشت هفته وحدت با همکاری نهادها و ادارات فرهنگی استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست شورای توسعه قرآنی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اعضای شورای توسعه قرآن استان امروز، 20 مهرماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت، همایش تجلیل و قدردانی از منادیان وحدت و تقریب در سطح استان با همکاری ادارات و سازمان ها و نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: طی نشست‌های کارشناسی توسعه قرآنی استان ذیل شورای فرهنگ عمومی نقطه نظرات و پیشنهادات مفید و مبسوطی ارائه شده است که جمع‌بندی این نقطه نظرات به عنوان راهکارهای نشر علوم و معارف قرآن کریم در سطح استان خدمت حاضران در جلسه ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: حمایت از تالیفات و نشریات و نرم‌افزار‌های قرآنی و اجرای نمودن مفاد سند توسعه قرآنی استان که طی بیست و شش جلسه کلیه فعالیت‌های قرآنی استان در آن برنامه‌ریزی و نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات این حوزه را مدنظر قرار داده است.

وی ادامه داد: از  دیگر برنامه‌های مدنظر این حوزه، نصب المان‌های قرآنی و دیوارنویسی و تایپوگرافی با موضوعات قرآنی در سطح شهرها با مدیریت شهرداری‌ها پیشنهاد و به صورت جدی مطرح شد.

رستمی در مورد مأموریت ادارات و سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی افزود: صدا و سیمای مرکز کردستان در حوزه آموزش‌های قرآنی به صورت ویژه و کارشناسی وارد شود، همچنین مؤسسات و انجمن‌های فرهنگی، هنری و قرآنی براساس برنامه و طرح‌های از پیش تعیین شده مورد حمایت قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از ارائه پیشنهادات کارگروه‌ها و کمیته‌های ویژه توسعه قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی راهکارهای قرآنی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف نواحی حاشیه شهر ها و نقاط منفصل شهری، حمایت از نرم‌افزارهای قرآنی تولید استان و تدوین اطلس قرآنی استان از جمله این پیشنهادات بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: برنامه‌هایی جهت تشویق کارکنان و کارمندان فعال در حوزه حفظ و تفسیر قرآن کریم در ادارات و سازمان‌ها مدنظر قرار می‌گرفت که باید این امور احیا شوند و حمایت از برنامه‌های قرآنی در روستاها در قالب کانون‌های فرهنگ - هنری مساجد بیشتر مدنظر قرار گیرد.

احیای نمایش‌ها و تئاترهای خیابانی با موضوع قصص قرآنی

وی با تأکید بر تأثیر هنر در انتقال مفاهیم قرآنی، گفت: حمایت از تولید آثار فاخر هنری قرآنی شامل فیلم های کوتاه، نمایش، خوشنویسی و نقاشی، تولید محتوای ویژه فضای مجازی برای انتقال هنری مفاهیم قرآنی مدنظر قرار گیرد، همچنین نمایش‌ها و تئاترهای خیابانی با موضوع قصص قرآنی که چند سال پیش نیز در سطح شهر سنندج برگزار شد، احیاء و مورد حمایت قرار گیرد.

رستمی در پایان به برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در ادارات ارشاد شهرستان و استان اشاره کرد و گفت: در همایش تجلیل از منادیان وحدت 50 نفر از شخصیت‌ها، علما، روحانیون، هنرمندان و افرادی که به نوعی در این زمینه مفید و مؤثر بوده‌اند، تجلیل خواهد شد، در هر شهرستان ویژه‌برنامه‌ای با موضوع هفته وحدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha