احیای منظر فرهنگی هورامان؛ اولویت میراث فرهنگی کردستان
کد خبر: 4020530
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

احیای منظر فرهنگی هورامان؛ اولویت میراث فرهنگی کردستان

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی کردستان از برنامه‌ریزی و بررسی پروژه‌های دارای اولویت این اداره‌ برای تصویب در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: موزه مفاخر ایران زمین و احیای منظر فرهنگی ـ تاریخی هورامان از جمله اولویت‌های این اداره‌ کل است.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی کردستان امروز، 22 آذرماه در دیدار با دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان‌های کشور اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری استان، باید توسعه زیرساخت‌های گردشگری و احیای آثار تاریخی مورد توجه باشد.

وی افزود: در راستای احیای بناهای تاریخی و گردشگری اقداماتی انجام شده است، اما باید بیش از گذشته به این موضوع پرداخته و توجه شود.

مدیرکل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: طرح‌های احداث شده در سه حوزه میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی استان، نقش مهمی ایفا کنند و باید برای سفر آتی رئیس‌جمهور و وزیر به استان طرح‌های بهتری مطرح و مصوب شود.

وی ادامه داد: موزه مفاخر ایران زمین و احیای منظر فرهنگی تاریخی منطقه جهانی هورامان از جمله اولویت‌های این اداره‌کل است که باید با جدیت پیگیری شود.

گویلیان گفت: بسیار خرسندیم که بعد از ثبت جهانی مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه معرفی و ارتقای صنایع‌ دستی استان و افزایش جایگاه صنعت‌گران صنایع‌ دستی منطقه صورت گرفته است اما این موضوع کافی نیست بر همین اساس باید اقدام‌های به مراتب بهتر و گسترده برای صنایع‌دستی استان انجام شود.

وی ساماندهی فضای تولیدی کلاش‌بافی در شهر مریوان را از اولویت‌های دیگر این این اداره‌ کل برشمرد و گفت: بافنده‌های کلاش با هدف افزایش اشتغال و تسهیل و تسریع در روند تولید کلاش مورد حمایت ویژه قرار خواهند داشت و برای این منظور توسعه زیرساخت‌های کلاش بافی در مریوان در اولویت قرار خواهد داشت.

گویلیان با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر صنعت‌گر در شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند، افزود: خوشبختانه تولیدات صنعت‌گران این شهرستان به کشورهای عراق، ترکیه و... صادر می‌شود که لازم است اقدام‌های حمایتی بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌‍ریزی و توسعه زیرساخت‌ها در تمامی بخش‌ها، زمینه لازم برای حضور حداکثری گردشگران در استان فراهم شود.

مدیر‌کل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌ دستی کردستان یادآور شد: برنامه‌ریزی و اقدام‌های لازم برای جذب اعتبار در سفر آتی رئیس جمهور و وزیر میراث‌فرهنگی به کردستان برای توسعه زیرساخت‌هادر بخش‌های طبیعت‌گردی و گردشگری سلامت نیز با جدیت پیگیری و مدنظر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha