«کار دست مردم، صحنه دست مردم، ابتکار عمل دست مردم» + فیلم
کد خبر: 4025508
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

«کار دست مردم، صحنه دست مردم، ابتکار عمل دست مردم» + فیلم

بسیاری از مشکلات عمومی با هزینه بسیار پایین و باکیفیت بسیار بالاتر با مشارکت مردم حل خواهد شد و این امر موجب دلگرمی و همبستگی بیشتر مردم با حکومت شده و درنهایت به افزایش کارآمدی و ثبات حکومت و به‌طور دقیق‌تر به افزایش سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

مشارکت مردم

به گزارش ایکنا، یکی از بهترین راه‌ها برای رفع مشکل محدودیت منابع مالی و مسائل اجرایی دولت برای ارائه خدمات، استفاده از مردم، توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و منابع خود آن‌هاست.

در اصل دولت در این رویکرد باهدف توانمندسازی مردم ابزار و امکانات فنی و زیرساختی لازم را ایجاد می‌کند تا خود مردم ارزش عمومی را برای خودشان ایجاد کنند. دولت از راه‌های مختلف ازجمله جمع‌سپاری‌ها، برگزاری رویداد‌ها و دریافت گزارش‌ها می‌تواند منابع فکری و مالی مردم را که خرد و پراکنده است جمع کند و ظرفیت عظیمی را برای حل مشکلات مردم توسط خود آن‌ها فعال کند.

این حضور و مشارکت مردم ضمن حل بسیاری از مشکلات عمومی با هزینه بسیار پایین و باکیفیت بسیار بالاتر موجب دلگرمی و همبستگی بیشتر مردم با حکومت شده و درنهایت به افزایش کارآمدی و ثبات حکومت و به‌طور دقیق‌تر به افزایش سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مشارکت مردم می‌فرمایند: «کار دست مردم، صحنه دست مردم، ابتکار عمل دست مردم. کشور صاحب دارد. صاحب کشور کیست؟ مردم. کار وقتی دست خود مردم سپرده شد که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند آن‌وقت کار‌ها به سامان خواهد رسید.»

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha