سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل پرده نقره‌ای + فیلم
کد خبر: 4027084
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

سواد رسانه‌ای و قدرت تحلیل پرده نقره‌ای + فیلم

سینما یکی از رسانه‌های شناخته شده‌ای است که افراد زیادی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. وقتی به سینما می‌روید داستان و شخصیت‌های فیلم را باور می‌کنید یا به تجزیه‌وتحلیل فیلم می‌پردازید؟ بهتر است بدانید که در کنار تماشای فیلم باید خودتان به محتوای آن فکر کرده و آن را تحلیل کنید.

پرده نقره‌ای

به گزارش ایکنا، دنیای بزرگ اطلاعاتی که ما در آن قرار داریم فقط به سینما و تلویزیون منتهی نمی‌شود بلکه هر چیزی که به ارتباط منجر می‌شود دارای بار رسانه‌ای است و رسانه محسوب می‌شود. اما ارتباطی که انسان‌ها با سینما برقرار می‌کنند بسیار پیچیده است.

انسان دقایقی از عمرش را تصمیم می‌گیرد که به چیزی فکر نکند، در مقابل یک پرده عریض بنشیند و به خود بقبولاند که این ترکیب نور و رنگ، عین واقعیت است و بازیگرانی که در فیلم بازی می‌کنند همان اشخاصی هستند که در فیلم ادعا می‌شود.

سینما مخاطب خود را هیپنوتیزم می‌کند که این اتفاق خودخواسته است، درحالی‌که بهتر است زمانی که فیلم را می‌بینید مقصود آن را تجزیه‌وتحلیل کنید و نگذارید فیلم شما را دگرگون کند.

فیلم را تحلیل کنید و شخصیت‌ها و داستان فیلم باعث نشوند که از تحلیل محتوای آن غافل شوید. توجه کنید آنچه دیگران طی چندین سال اندیشیده‌اند ما طی چند ساعت می‌بینیم، پس بیشتر فکر کنیم و به محتوای آن بیندیشیم.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha