میانگین مرگ بر اثر کرونا در فارس از میانگین کشور پائین‌تر است
کد خبر: 4027456
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

میانگین مرگ بر اثر کرونا در فارس از میانگین کشور پائین‌تر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند شیوع کرونا در فارس گفت: میانگین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در فارس از میانگین کشور پائین‌تر است.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 19 دی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه مدیریت بیماری کرونا یک مثلثی بود که یک ضلع مردم و یک ضلع که نقش کلیدی داشتند اصحاب رسانه و یک ضلع کادر درمان بودند، گفت: ارتباط اصحاب رسانه با مردم و کادر درمان سبب توفیق مدیریت کرونا شده است.

وی افزود: میزان مرگ و میر در استان فارس از متوسط دنیا و کشور بسیار پایین‌تر است که نشان دهنده کار فرهنگی و مشارکت مردم است.

شریفی بیان کرد: مدیریت کرونا در استان فارس به گونه‌ای عمل کرد که همه بیمارستان‌ها درگیر کرونا نشود و خدمات درمانی در دیگر بیمارستان‌ها ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها و ۳۴۰ هزار نفر بستری غیرکرونایی داشتیم، بیان کرد: همچنین ۴۷ هزار عمل جراحی اورژانسی و ۱۴۳ هزار عمل جراحی الکتیو انجام شده که نشان می‌دهد خدمات درمانی تعطیل نشده است.

انتهای پیام
captcha