دوره کامل ترتیل قرآن مهدی فروغی رونمایی شد
کد خبر: 4033487
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

دوره کامل ترتیل قرآن مهدی فروغی رونمایی شد

در شب پایانی نشست تخصصی شورای عالی قرآن در جمع قاریان، حافظان و مدیران و فعالان امور قرآنی از آلبوم مجموعه آثار محمدحسین سبزعلی و دوره کامل ترتیل مهدی فروغی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم حول موضوعات «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» در سه حوزه نغمات، آموزش و مسابقات رسانه‌ای امشب چهارشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهراء(س) طی مراسمی به کار خود پایان داد.

در شب پایانی این نشست سه روزه که از سوی شورای عالی قرآن با همکاری رادیو و شبکه قرآن رسانه ملی برپا شد در جمع قاریان، حافظان و مدیران و فعالان امور قرآنی از آلبوم مجموعه آثار محمدحسین سبزعلی، شامل دوره‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، مناجات و مباحث آموزشی ایشان رونمایی شد.

در کنار رونمایی از آلبوم مجموعه آثار این خادم و مدرس با سابقه چندین دهه آموزش قرآن، از دوره ترتیل کل قرآن کریم با صدای قاری جوان و ممتاز مهدی فروغی نیز رونمایی شد. این اثر در محل شورای عالی قرآن ضبط و آماده‌سازی شده است. از ویژگی‌­های این دوره، ترتیل، رعایت نبرات صوتی کلمات و استفاده از الحان متنوع و موردپسند مخاطبان است.

دوره کامل ترتیل قرآن مهدی فروغی رونمایی شد

کتاب «سلسبیل» تألیف حسین بسامی با موضوع حفظ و تحفیظ قرآن کریم، دیگر اثری بود که امشب، 13 بهمن‌ماه در حسینیه الزهرا(س) از آن رونمایی شد و همچنین دومین شماره سالنامه پژوهشی شورای عالی قرآن «نبأ» با محور و رویکرد جریان قرائت و حفظ قرآن کریم نیز دیگر اثر معرفی شده بود.

مروری بر زندگینامه محمدحسین سبزعلی

محمدحسین سبزعلی متولد سال 1335 در شهر تهران و از شاگردان استادان محمد ثابتی و مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی) است. وی از سال 1350 در تهران آموزش علوم مختلف قرآنی را آغاز و اولین بار در سال 1359 موفق به اجرای تلاوت در رادیو سراسری و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی تاکنون به ده‌ها کشور جهان اعزام شده‌ است. وی در بین استادان و قاریان برجسته جمهوری اسلامی ایران مفتخر به تولید بیشترین آثار صوتی و تصویری است.

مروری بر زندگی­نامه مهدی فروغی

مهدی فروغی متولد سال 1363 در شهر ویست از توابع خوانسار است. وی از سال 1369 مقدمات آموزش قرآن کریم را  نزد برادران خود آغاز کرد. از سال 1377 برای ادامه تحصیلات حوزوی به شهر مقدس قم نقل مکان کرد و نزد اساتیدی همچون حجت­‌الاسلام محمدرضا شهیدی­‌پور و مرحوم ابوالفضل علامی علوم قرآنی را فرا گرفت. همچنین از محضر استادان سیدمحسن موسوی‌بلده و احمد ابوالقاسمی نیز بهره­‌مند شده است.

وی دارای رتبه­‌های برتر در مسابقات بین­‌المللی طلاب جهان اسلام و عراق در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل است.

قاری، مؤذن و مرتل حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و تاکنون به چندین کشور جهان جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی اعزام شده است.

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
seyed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۲۱:۱۶
0
11
لطفاً صوت قرائت 30 جزء رو هم منتشر کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۶:۲۰
0
11
سلام خب بارگزاری کنید لطفا صوت ها رو
captcha