عصر جدید رسانه و روزنامه‌های دیجیتال + فیلم
کد خبر: 4034278
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

عصر جدید رسانه و روزنامه‌های دیجیتال + فیلم

دیجیتالی شدن روزنامه‌ها باعث می‌شود موانعی مانند چاپ و حمل‌ و نقل حذف و خبررسانی شبانه‌روزی شود. همچنین مرز‌ها هم برداشته می‌شوند چراکه روزنامه‌های دیجیتالی در همه جای دنیا در دسترس خواهند بود.

روزنامه‌های دیجیتال

به گزارش ایکنا، اولین مزیت دیجیتالی شدن روزنامه‌ها سرعت انتقال اطلاعات است. روزنامه‌ها اگرچه نامشان روزنامه است، اما خبر‌های روز قبل و در بهترین حالت، اخبار چند ساعت قبل را منتشر می‌کنند؛ در حالی که مردم پیش از آن‌ها خبر‌ها را در فضای مجازی شنیده‌اند و یا خوانده‌اند.

دیجیتالی شدن روزنامه‌ها باعث می‌شود موانعی مانند چاپ و حمل‌ونقل حذف و خبررسانی شبانه‌روزی شود. همچنین مرز‌ها هم برداشته می‌شوند چراکه روزنامه‌های دیجیتالی در همه جای دنیا در دسترس خواهند بود.

دیجیتالی شدن روزنامه زمینه‌ساز ارتباط و تعامل دوسویه می‌شود و آن را از حالت یک‌طرفه و سنتی خارج می‌کند. هزینه‌ها با حذف کاغذ و چاپ و حمل‌ونقل کاهش پیدا می‌کند.

یکی از معایب روزنامه‌های کاغذی این است که فضای محدودی دارند و با دیجیتالی شدن آن‌ها دغدغه سردبیران و روزنامه‌نگاران برای جا دادن اخبار و گزارش‌ها در ستون‌ها و صفحه‌ها از بین می‌رود. قابلیت جست‌وجو در متن، لینک دادن به خبر‌ها و گزارش‌های دیگر و آرشیو ساده آن‌ها از جذابیت‌های دیگر روزنامه دیجیتال است.

از همه مهم‌تر در روزنامه دیجیتالی می‌توان به متن و عکس بسنده نکرد و صدا و فیلم هم به روزنامه اضافه کرد و با این کار برجذابیت و سندیت گزارش‌ها و اخبار افزود. اما برای این تحول باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود. مهم‌ترین آن‌ها تأمین و تبیین شفاف حقوق مالکیت معنوی روزنامه‌ها و توجه به مسائل حقوقی ارتباطی رسانه‌ای روزنامه‌ها از سوی مدیران است.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha