تضارب آرا در خصوص مسائل کشور از حد متعارف خارج نشود
کد خبر: 4048090
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
استاندار خراسان‌جنوبی:

تضارب آرا در خصوص مسائل کشور از حد متعارف خارج نشود

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه فرصت خدمت، زودگذر و آنی است، تصریح کرد: این فرصت برای هر کدام ما که ایجاد شود نباید به راحتی از دست برود. اختلاف سلیقه‌ها و تضارب آرا در خصوص مسائل و موضوعات، به شرط اینکه در چارچوب باشد و از حد متعارف خارج نشود، اشکالی ندارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، عصر روز گذشته، ۲۰ فروردین‌ماه در جلسه شورای اداری نهبندان که با محوریت تودیع فرماندار و معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از وظایف من در کنار حل مشکلات معیشتی مردم، تزریق نیروهای انقلابی کاربلد به حلقه مدیریتی استان و شهرستان‌هاست. اینکه در این دوره به نیروهای جوان انقلابی و تازه نفس اعتماد می‌شود، برای تربیت مدیران لایق برای آینده است.

وی با طرح این مسئله که چرا تاکنون یک استاندار بومی در استان نداشتید؟ بیان کرد: پاسخ این سؤال را باید در استان دنبال کنید، لذا ما باید برای تربیت مدیران آینده اقدام کنیم. فرماندار و امام‌جمعه باید به عنوان دو بال رشد و تعالی شهرستان در تعامل و ارتباط تنگاتنگ با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشند.

قناعت با تأکید بر اینکه فرصت خدمت، زودگذر و آنی است، تصریح کرد: این فرصت برای هر کدام ما که ایجاد شود نباید به راحتی از دست برود. اختلاف سلیقه‌ها و تضارب آرا در خصوص مسائل و موضوعات، به شرط اینکه در چارچوب باشد و از حد متعارف خارج نشود، اشکالی ندارد.

استاندار خراسان‌جنوبی ملاک انتخاب فرمانداران را شاخص‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: فرماندارانی که به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند، وامدار هیچ فرد یا گروهی نیستند بلکه مدیون انقلاب، شهدا و مردم همیشه همراه نظام هستند.

وی تأکید کرد: در انتخاب فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید از همفکری مشاوران، معتمدان، ائمه جمعه، گروه‌های مرجع و نیروهای انقلابی اصیل استفاده شود. در انتخاب فرماندار نهبندان هم با احترام به نظرات و پیشنهادات همه گروه‌ها و صاحب‌نظران، به این نتیجه رسیدیم که فرد انتخاب شده می‌تواند در پیشرفت و تعالی شهرستان تأثیرگذار باشند.

قناعت تأکید کرد: انتظار به حق و منطقی مردم از ما این است که هر تغییر با وجود نیروهای تازه نفس بتواند شتاب حرکت و توسعه را بیشتر کند. فرماندار جدید نهبندان باید اقدامات گذشته را با سرعت ادامه دهد و در راستای تحقق شعار سال، از توان نخبگان و اصحاب خرد و اندیشه استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه فرماندار در این دولت، جز خدمت و نوکری مردم چیز دیگری نیست، توصیه کرد: فرماندار جدید باید فرماندار همه مردم باشد و با مبنا قرار دادن مبانی نظام که مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب و امامین انقلاب است، ضمن اینکه به تمام سلیقه‌ها احترام می‌گذارد، مجری منویات ریاست جمهوری، سیاست‌های نظام و راهبردهای نماینده عالی دولت در استان باشد.

قناعت نهبندان را مشهور به دیار آسبادها و سنگ‌های گرانقیمت خواند و گفت: سنگ‌های این شهرستان در حرم مولای متقیان امام علی(ع) و مجلس شورای اسلامی کار شده است.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: اصلی‌ترین افتخار شهرستان نهبندان، سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سال ۸۷ است که برکات زیادی به همراه داشته و سند توسعه آن سفر برای نهبندان، در سفر حجت‌الاسلام رئیسی دوباره پیگیری شد که نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت به این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های غلط گذشته، به سفره‌های مردم آسیب رسانده است، گفت: این سیاست‌ها، اعتماد مردم نسبت به نظام را کمرنگ کرده است، لذا باید با وحدت و همدلی، این امید را به مردم برگردانیم.

در این نشست ابوالفضل ایروانی به‌عنوان سرپرست فرمانداری نهبندان معرفی و از خدمات مجید بیکی، فرماندار سابق قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha