رفع مشکلات ناشی از زندگی ماشینی، عزم جدی را می‌طلبد
کد خبر: 4055205
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
امام جمعه زنجان:

رفع مشکلات ناشی از زندگی ماشینی، عزم جدی را می‌طلبد

امام جمعه زنجان گفت: زندگی ماشینی و دخالت بشر در طبیعت مشکلات و حوادثی را ایجاد کرده که عزم جدی را طلب می‌کند.

امام جمعه زنجان

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در برنامه زنگ سلامت که در دبیرستان ولی‌عصر (عج) زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سلامتی یکی از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند برای انسان‌ها است، اظهار کرد: خداوند استعدادهای مختلفی را در وجود بشر قرار داده که ایجاد بستر لازم برای شکوفایی استعدادها به رشد آن ختم می‌شود.

وی با بیان اینکه انبیا الهی آمده‌اند تا استعدادهای درونی انسان‌ها را شکوفا کنند که این در بعد شکل گیری شخصت خلق و ملکات نفسانی بوده است، افزود: علم دیگر علم ابدال محسوب می‌شود که سلامت روان انسان است.

این مسئول تصریح کرد: بهداشت پایه اول مسائل این حوزه محسوب می‌شود، بنابراین باید کاری کرد که به درمان نیازی نباشد تا هزینه سنگینی نیز به خانواده‌ها تحمیل نشود، به طور کلی پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه افزایش جمعیت، گذشت زمان و ماشینی شدن زندگی دور این حرکت را کندتر کرده است، گفت: بشر پس از مدتی با عوارض زندگی ماشینی مواجه شده که این موضوع توسعه در ابعاد مختلف را به همراه داشته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه زندگی ماشینی و دخالت بشر در طبیعت مشکلات و حوادثی را ایجاد کرده است که عزم جدی را طلب می‌کند، اظهار کرد: امروزه بهداشت میدان وسیعی را به خود اختصاص داده و این موضوع آسیب‌هایی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه خاک امانت نسل‌ها بوده و بنا نیست شیره زمین کشیده شود و بعد بگوییم دیگر به ما ارتباطی ندارد، افزود: شیوع ویروس منحوس کرونا از مهجوریت ارزش سلامت، این نعمت بزرگ و بی‌جایگزین، پرده برداشت و اهمیت و ارزش خدمات مدافعان فداکار و از جان گذشته حریم سلامت را بیش از پیش روشن‌تر کرد.

این مسئول با اشاره به افزایش تحولات تخریب محیط‌زیست و گسترش شهرنشینی، خاطرنشان کرد: باید دلسوزان و اندیشمندان و صاحب‌نظران به این موضوع مهم توجه کنند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha