افزایش فضای سبز و حفاظت از آن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد
کد خبر: 4062733
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

افزایش فضای سبز و حفاظت از آن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: افزایش فضای سبز و حفاظت از آن جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و برنامه‌ریزی‌ها باید به این سمت سوق پیدا کند.

رحیمی‌نیابه گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، حجت‌الاسلام علی رحیمی‌نیا، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان،  روز گذشته، ۱۷ خردادماه در جلسه بررسی فعالیت‌های ترویجی با همکاری کمیته فنی و بررسی تجارب الگوهای برتر در جوامع محلی، اظهار کرد: افزایش فضای سبز و حفاظت از آن جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد و حفاظت از منابع‌طبیعی باید همواره مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که کاشت نهال و درخت انسان را به سمت امید سوق می‌دهد.

وی با بیان اهمیت حفظ منابع‌طبیعی تصریح کرد: فرهنگ حفظ محیط‌زیست و منابع‌طبیعی باید در جامعه غالب شود.

رحیمی‌نیا با بیان اینکه اقتصاد و مسائل از این دست مهم است ولی اهمیت بیش از حد به این مسائل باعث شده از موضوع منابع‌طبیعی و حفظ آن دور شویم، عنوان کرد: معیشت مردم به مسئله منابع‌طبیعی گره خورده است‌.

وی افزود: تنها راه تحکیم حفاظت از عرصه‌های منابع‌طبیعی، با همراهی مردم امکان‌پذیر است. حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود و این مردمی کردن نیاز به آموزش، انتقال تجربه و همدلی دارد.

انتهای پیام
captcha