دستاوردهای عظیم نفتی ناشی از ایدئولوژی دینی است
کد خبر: 4093353
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
محمداسماعیل کفایتی:

دستاوردهای عظیم نفتی ناشی از ایدئولوژی دینی است

مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز گفت: رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری منجر به دستاوردهای عظیمی در حوزه نفت شد و باید به جرئت گفت که این دستاوردها ناشی از ایدئولوژی دینی بوده است.

محمد اسماعیل کفایتی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمداسماعیل کفایتی، مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز و عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان، امروز، 29 مهرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و مهندسی هستیم و جنگ مهندسی در زمره پیچیده‌ترین جنگ‌هاست که بعد از انقلاب شاهد آن هستیم. دشمن با جنگ مهندسی به دنبال این است تا اجاره ندهد جمهوری اسلامی ایران از دانش فنی برخوردار باشد و در این راستا نخبگان کشور را جذب و به فرار نخبگان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نفت افزود: همواره نفت برای دشمن اهمیت داشته است و زمانی انگلیسی‌ها به خاطر نفت کشور ما را اشغال کردند و بعد از آن هم آمریکایی‌ها به نحو دیگر. اما بعد از انقلاب این سلطه و این اشغال پایان یافت و ما توانستیم به طرز قابل توجهی پالایشگاه‌های خود را توسعه و بومی کنیم.

مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های ما در حوزه تربیت نیروی انسانی مرتبط با صنعت نفت بسیار قوی ظاهر شده‌اند، ادامه داد: طوری که تعداد مهندسان نفت در ایران از مهندسان نفت چینی بیشتر شده است.

کفایتی افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت نفت به خودکفایی رسیده، طوری که اگر کشوری مانند ترکیه به این دستاوردها دست می‌یافت آن روز را روز ملی می‌نامید اما در کشور ما هزاران دستاورد وجود دارد که باید یک روز ملی برای آن مشخص شود. وقتی مهندسان خارجی از دستاوردهای ملی نفت بازدید به عمل می‌آورند به وجد می‌آیند و ای کاش صداوسیما این دستاوردها را به صورت کامل به نمایش می‌گذاشت.

وی با بیان اینکه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری منجر به دستاوردهای عظیمی در حوزه نفت شد و باید به جرئت گفت که این دستاوردها ناشی از ایدئولوژی دینی بوده است، عنوان کرد: ما چندین و چند شرکت داریم که می‌توانند امپراتوری شرکت‌های نفتی اروپایی را متزلزل سازند. دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به توسعه صنعت نفت دارد و انصافاً این دولت شبانه‌روز کار می‌کند تا بتواند خدمت خوبی به مردم عزیز ایران اسلامی ارائه دهد.

مدیر پارک علم و فناوری نفت و گاز گفت: امروز ما توانسته‌ایم در جنگ تحریم موفق شویم و زمانی تحریم‌ها را بزرگنمایی می‌کردند اما دیگر تحریم‌ها اثر ندارد. مثلاً در حوزه گاز و خدمات‌رسانی گازی دستاوردهای خیره‌کننده‌ای را شاهد هستیم که بخشی از این دستاوردها در دولت سیزدهم رقم خورده است. به عنوان مثال بیش از 500 قطعه فوق پیشرفته در یک سال گذشته ساخته شده که قبلآً امکان ساخت آنها وجود نداشت و همچنین قبل از دولت سیزدهم 115 شرکت دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز وجود داشته‌اند اما امروز تعداد آنها به بیش از 500 شرکت رسیده و در کنار این موضوع چندین مگاپروژه در دستورکار قرار دارد. همچنین طرح احیای چاه‌ها به صورت جدی پیگیری شده و احیای چاه‌ها را به شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده‌ایم.

کفایتی در پایان تأکید کرد: همچنین قراردادی در حوزه نفت بالغ بر ارزش 270 میلیون یورو با جهاددانشگاهی منعقد شده که نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود. امروز دشمن در عرصه تحریم بیش از پیش منفعل شده و در برابر توانمندی ایران عاجز مانده و گزینه‌ای جز اینکه تسلیم ملت ایران و نخبگان شود در پیش ندارد.

انتهای پیام
captcha