کلاهبرداری با نصب و فروش فیلترشکن
کد خبر: 4098810
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

کلاهبرداری با نصب و فروش فیلترشکن

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هشدار داد: مجرمان سایبری با ارسال بدافزار در قالب vpn در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.

پلیس فتا: مراقب بدافزار‌ها باشیدبه گزارش ایکنا؛ مجرمان سایبری با ارسال بدافزار در قالب vpn در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند. از رو پلیس فتا از هموطنان خواست، همواره دقت داشـته باشند نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود را از منابع رسمی و معتبر نصب کنند.

پلیس فتا همچنین از شناسایی بیش از هزار نسخه بدافزار در قالب فیلترشکن توسط بیت‌بان خبر داد و اعلام کرده که ۴۰ مورد از این بدافزارها در یک ماه و نیم گذشته منتشر و مشخصات‌شان در وبلاگ بیت‌بان آمده است.

پیرو اتفاقات ماه گذشته و محدودیت دسترسی به برخی سایت‌ها و برنامه‌ها، کاربران فضای مجازی نیاز بیشتری به فیلترشکن‌ها پیدا کرده‌اند. در همین راستا، برخی افراد در کانال‌های تلگرامی و صفحات مخرب وب، با سوءاستفاده از اعتماد کاربران، اقدام به انتشار تعداد زیادی بدافزار، تحت عنوان فیلترشکن کرده‌اند.

از دانلود و نصب برنامه‌های مختلف به ویژه فیلترشکن‌ها، که در این فضا‌ها منتشر می‌شوند خودداری کرده و چنانچه قصد دانلود فیلترشکن را دارید، به منابع مطمئن و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده، و در نهایت حتماً با یک ضدبدافزار امن آن‌ها را اسکن کنید.

نام برخی از این بدافزار‌ها به این ترتیب است؛ 

Daily VPN
Turbo VPN
Vpn Ukraine
SeagullVPN
VPN MASTER
Hotspot Shield VPN
HaloVPN
Fast VPN
USA VPN
hotspot VPN
Tik VPN
VIGO VPN
Taiwan VPN
Fast VPN Pro
AdGuard VPN
VPN Monster
EasyVPN

پلیس فتا یادآور شد: توجه داشته باشید که فیلترشکن‌های منتشر شده با اسامی فوق، لزوماً بدافزار نیستند و توصیه می‌شود برای اطمینان از پاک بودن نسخه‌های مختلف، آن‌ها را با اپلیکیشن ضدبدافزار بیت‌بان اسکن کنید.

انتهای پیام
captcha